Konya tarihine geçecek yatırımlardan bir tanesi olarak kabul edilen, şehir trafiğini büyük oranda rahatlatması için gerekli olan çalışmalardan birisi olan Marangozlar Köprülü Kavşağı'nda çalışmalar gece 00:00 saatinden itibaren başladı. 10 günden bu yana duyuru yayınlayan Konya Büyükşehir Belediyesi'nin çağrıları ise pek de karşılık bulmamış gibi görünüyor.
Sabahın ilk saatlerinden itibaren yollara düşen vatandaşlar söz konusu çalışmanın yapıldığı bölgede araçlarıyla adeta çile çekmek için can attı.
Genellikle saat 07:30-10:30 arasında yoğunlaşan Birinci Organize Köprülü Kavşağı'ndan itibaren bölgede yoğunluk yüzde 100'e kadar çıktı. Köprü çalışması sırasında trafiğin durmaması için yan yollar açan Büyükşehir Belediyesi'nin bu hamlesi yapılan duyurulara rağmen adeta sabote edildi.
Çalışmanın duyurusuna rağmen günlük alışkanlıklarından vazgeçmeyen vatandaşlar hem Adana Yolu istikameti hem de ters istikamette uzun kuyruklar oluşturdu.
Birinci Organize Kavşağı'dan çarşı istikametine doğru giden yol bile yüzde 90 yoğunluğu gördü. Çarşı istikametine alternatif yolların yanı sıra toplu ulaşım alternatifini de kullanmayan vatandaşlar adeta çile çekmek için elinden geleni yaptı.
Bölgede Ankara Yolu istikametinden çarşı istikametine gitmek isteyenler yıkım çalışması yapılan köprünün altını kullanamıyor. Bu sebeple Birinci Organize Sanayi yani İstanbul Yolu istikametine açılan yolu tercih etmeleri gerekiyor.
Yine çarşı istikametinden Ankara Yolu'na giden yol Adana Yolu'na oradan da U dönüşüyle söz konusu istikamete çıkıyor.
Sosyal medyada da tepki büyük. Yapılan yatırımın ilerisi için iyi bir çalışma olacağını düşünen vatandaşların sayısı oldukça fazla. Bunun yanı sıra trafiğe isyan eden sürücüler de büyük eleştiri alıyor. Duruma karşı çıkan vatandaşlara Büyükşehir Belediyesi'nin zamanında duyuru yaptığı yönünde gelen cevaplar anında karşılık veriyor.
Konya'nın en problemli bölgelerinden Belh Kavşağı'nı örnek veren bazı vatandaşlar ise Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay'a sahip çıkıyor.
Toplu ulaşım alışkanlığında dibi gören Konya'da oran yüzde 17-20 arasında ifade ediliyor. Bu da Konya'nın trafik sorununun önümüzdeki günlerde ne boyutlara geleceğinin, yapılan yatırımların da nasıl boşa çıkacağının bir göstergesi olarak adeta tokat gibi şehir insanının yüzüne vurulmuş durumda.