Selvi, köylerimiz için proje geliştireceğiz
İl Genel Meclisi Haziran ayı birinci oturumu Meclis Başkanı Ali Selvi başkanlığında toplandı.
Açılış ve yoklamanın ardından günden dışı bir konuşma yapan Başkan Selvi, Almanya ziyareti hakkında meclise bilgi verdi. Meclis olarak Konya’daki bütün köylerimiz için proje geliştirmeyi amaçlıyoruz diyen Selvi, “Avrupa Birliği Eğitim ve Kültür Hayatboyu Öğrenme Programı LEONARDO DA VINCI projesi kapsamında, İl Özel İdaresince hazırlanan “Modern Köy Projesi” ile ilgili son derece faydalı bir çalışma yaptık. Çalışmalar neticesinde her köyümüze ayrı bir proje ile Avrupa hibelerinden yararlanmayı amaçlıyoruz. Burada meclis üyelerimize önemli sorumluklar yüklenecek. Meclis üyelerimiz köyleri ve ilçelerindeki yerleşik hayatın aksayan yönlerini hazırlanacak projeler ile giderme imkânı bulacak. Bizlerde meclis olarak hazırlanacak her projeyi en iyi şekilde değerlendirmek istiyoruz” dedi. Gündem maddelerinde ise ilk olarak; Türkiye Cumhuriyeti ve devletine ulusal ve uluslar arası düzeyde üstün hizmetlerde bululanlara, Türkiye’nin tanıtımına katkı sağlayanlara, halkın refahı, eğitimi, mutluluğu ve sosyal gelişimi için yararlı hizmetlerde bulunanlara, milli egemenlik ve demokrasi konularında yaptığı bilimsel çalışmalarla başarı gösterenlere TBMM tarafından verilecek Üstün Hizmet Ödülü ile ilgili ilerden belirlenecek hayırseverlerin tespit edilmesi konusu müzakereye açıldı. Müzakere 31 ilçe kaymakamlıklarına, belediye ve sivil toplum örgütlerine konu ile ilgili bilginin verildiği kaydedildi. 8 Haziran 2009 tarihinde TBMM’ye gönderilecek isimlerin belirlenmesi için gündem maddesi Kültür ve Turizm Komisyonuna havale edildi. Haziran ayı ikinci bileşimine Salı günü saat 10.00’da devam etmek üzere birinci bileşim kapatıldı.