Selçuklu Belediyesi kente estetik değer katıyor
2009 yılında 765.685 m2 ve 93 adet yeni yapı ruhsatı, 880.030 m2 ve 547 adet yapı kullanım belgesi veren Selçuklu Belediyesi, kendi yaptığı binalarda kent estetiğine önem veriyor ve yapı sektörüne bu anlamda model oluşturuyor.
Proje uygulamalarında bölgenin fiziki durumu, sosyal doku ve diğer etkenleri de dikkate alan Selçuklu Belediyesi uygulama aşamasında ise sektörün sağladığı gelişmeler doğrultusunda son teknolojik ürünlerin kullanılmasına özen gösteriyor. Selçuklu Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, kendi yaptıkları binalarda estetiğin ön planda tutulduğunu söyledi. Altay “Belediyeler kent estetiği konusunda model sunmalı ve yönlendirici olmalıdır. Projelerimizde, her yapının konuşlandığı bölgeye estetik katması ve bölgenin değerini artırıcı özelliğe sahip olması yönünde bir gayretimiz var” dedi. İmar yetkisine sahip belediyeler kentin imarından ve gelişiminden birinci derecede sorumludur. “Belediyeler; kentin ve o kentte yaşayan insanların geleceğini, güven ve huzur içinde yaşamasını sağlamaya yönelik tedbirler almak durumundadır. İnşaat ve yapı sektörü de uygulayacakları insan odaklı-insan güvenliğine öncelik veren projeleriyle bu konuda katkıda bulunmalıdır” diyen Selçuklu Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, Bosna Hersek, Sancak, Yazır gibi birçok ilçe den daha büyük nüfusa sahip gelişmiş mahallelerde özel sektörün başarılı konut üretim projeleri uyguladığını söyledi. Altay; kooperatiflerin konut üretimi konusunda Selçuklu’yu tercih etmiş olmaları, konut ihtiyacının karşılanmasını, büyük ve gelişmiş yerleşim alanları oluşmasını sağladığına dikkat çekti. Belediye Binası, mahalle konakları, spor merkezleri, kültür merkezleri vb. tesisler yapmak suretiyle bazı yeni alt merkezler oluşturulacağını, bu planlamanın kentin gelişimini yönlendireceğini ve yapı sektörünün de bu gelişmelerden olumlu yönde etkileneceğini belirten Başkan Uğur İbrahim Altay “TOKİ ile düşündüğümüz sosyal konut ve kentsel dönüşüm projeleri de bu gelişmelere katkı sağlayacaktır. Selçuklu ilçemiz yapı sektörü için cazibe merkezi durumundadır ve başarılı uygulamalar da yapılmaktadır. Belediyemiz denetim görevini sürdürürken, teknik odalarımızla da işbirliğine devam etmektedir. İmar Müdürlüğümüz tarafından yapılan iş ve işlemlerde kolaylaştırıcı ve süreleri kısaltmaya yönelik tedbirler aldık” dedi.