Şeker’den ikinci çevre atılımı
Çevreyi kirlettiği gerekçesiyle kamuoyunda tartışmalara yol açan Konya Şeker Fabrikası, buna son noktayı, toplam 10 milyon dolara mal olacak olan Doğalgaz Dönüşüm ve Atık Su Arıtım sistemiyle koyuyor.
Konya Şeker çevre konusundaki çalışmalarına yenilerini ekleyerek Doğalgaz Dönüşüm sistemi ve Atık Su Arıtım sistemi kuruyor. Yılda 90-100 bin ton kömür ve 8 bin ton fuel-oil kullanan Konya Şeker, emisyon değerlerine uymak ve çevreyi korumak amacıyla Doğalgaz Dönüşüm Sistemi çalışmalarını başlatırken yaklaşık 7 milyon dolarlık yatırım yaparak Atık Su Arıtım Sistemini de şehre kazandırıyor. Toplam 10 Milyon Dolara mal olacak bu iki projenin ihaleleri tamamlanmasıyla çalışmaların hız kazandığı belirtiliyor. Konuyla ilgili yazılı bir açıklama yapan Konya Şeker A.Ş. Genel Müdürü Yakup Hezer saatte 450-500 metreküp fiziksel ve kimyasal kirlilik ihtiva eden proses suyunun içme suyu kalitesinde arıtılarak ve emisyon değerlerine uygun hale getirilerek büyük tasarruf sağlanacağını belirtti. Hezer açıklamasında “Önümüzdeki kampanya dönemine yetiştirilecek son teknolojinin kullanılacağı proje ile kullanılan proses suları içme suyu kalitesine kadar arıtılarak yeniden doğaya kazandırılacak” dedi. Çevre duyarlılığı bilinen Konya Şeker daha önce de bir kampanya başlatarak iki yıl içinde 1 milyon 500 bin fidanı toprakla buluşturmuştu. |