Şap aşısı uyarısı
Konya Tarım İl Müdürü İbrahim Doster, şap hastalığına karşı hayvanların aşılatılması uyarısında bulundu.
Tarım İl Müdürü İbrahim Doster, hayvancılıkta özellikle sığırları tehdit eden salgın hastalıkların başında gelen şap hastalığının, önlem alınmadığı takdirde önemli ekonomik kayıplara yol açtığını belirterek, "Bu hastalığın kontrol altına alınması için ilkbahar ve sonbahar dönemi olmak üzere iki kez hayvanlara koruyucu aşı yapılması gerekiyor. Bu amaçla ilimizde her yıl aşılama kampanyaları düzenleniyor. Bu yılki sonbahar aşılama dönemi 1 Eylül'de başlayıp, 31 Ekim'de sona erecek. Aşılama yapılacak köy ve beldelere önceden haber veriliyor. Aşılanan hayvanlara küpe takılarak, mahalle ve köy bazında isimleri veri tabanına kaydediliyor" dedi.
Hastalığın önlenmesi için hayvanların kampanya döneminde aşılatılmasının önemine değinen İbrahim Doster, şap aşısı yapılmayan, küpe takılmayan hayvanların nakli, alım-satımı ve kesiminin yasak olduğunu sözlerine ekledi.