Roman öğrenciler "İşaret dili korosu"yla sahnede

Roman öğrenciler "İşaret dili korosu"yla sahnede

Kırklareli'de ortaokul öğrencilerinden oluşturulan koro, engellilerin sesi oldu- Haftada 15 saat çalışma yapan koro, protokol üyelerine ve öğretmenlerine konser vermek için zaman zaman sahne alıyor- İl Milli Eğitim Müdürü Aşım: - "Maksadımız toplumsal far

KIRKLARELİ (AA) - ÖZGÜN TİRAN - Kırklareli'de Roman öğrencilerden oluşturulan "İşaret dili korosu", adeta engellilerin sesi oldu.

Çoğunlukla Roman çocukların eğitim gördüğü Tevfik Fikret Ortaokulunda yürütülen "Bir Roman Yazıyorum, Düşüm, Gerçeğim Projesi" kapsamında, dezavantajlı gruptaki yaklaşık 50 öğrenciye müzik ve işaret dili eğitimi veriliyor.

Haftada 15 saat çalışma yapan Roman öğrencilerden oluşan "İşaret dili korosu", protokol üyeleri ve öğretmenlerine konser vermek için zaman zaman sahneye çıkıyor.

İl Milli Eğitim Müdürü Murat Aşım, AA muhabirine yaptığı açıklamada, "Bir Roman Yazıyorum, Düşüm, Gerçeğim Projesi"nin başarılı bir şekilde yürütüldüğünü söyledi.

Proje kapsamında öğrencilerin devamsızlık problemlerinin ortadan kalktığını belirten Aşım, öğrencilerden oluşan koronun herkesin takdirini kazandığını ifade etti.

Öğrencilerin işaret dili öğrenmek için yoğun çaba sarf ettiklerini anlatan Aşım, proje ile öğrencilerin okuldaki ve sosyal yaşamdaki başarılarının da arttığına dikkat çekti.

Öğrencilerin işaret dili korosu ile engellilerin sesi olacaklarını ifade eden Aşım, şunları kaydetti:

"Maksadımız toplumsal farkındalık oluşturarak, engelli bireylerin de toplum içerisinde yaşamını kolaylaştırmak ve diğer bireylerle kaynaşmalarını temin etmektir. Projemiz kapsamında öğrencilerimiz farkındalığa sahip oldu. Gösteri sergilediğimiz toplum içerisinde de farkındalık oluşturduğumuza inanıyorum. Bu proje sadece öğrencilerimizin akademik başarılarına odaklanmış bir proje değil sosyal, kültürel ve toplumsal kaynaşmalarını sağlamak içindir. İşaret dili korosunun da ciddi bir katkısı oldu."

Aşım, "İşaret dili korosu"nun vermiş olduğunu konser ile öğrencilerin kendilerine olan öz güvenlerinin arttığını ve koronun beğeni topladığını anlattı.

İşaret dili öğretmeni Yeliz Yanar da çalışmalar ile işaret diline olan farkındalığı sağlamaya çalıştıklarını belirtti.

Öğrencilerin koroya kısa sürede uyum sağladıklarını bildiren Yanar, öğrencilere verilen işaret dili eğitimi sonrasında koro oluşturduklarını söyledi.

- "Engelli ağabeyinin sesi ve kulağı oldu"

Koroda yer alan Doğukan Çakırlar, işaret dili eğitimi sonrası hayatında hiç iletişime geçemediği engelli ağabeyinin sesi ve kulağı oldu.

Çakırlar, koroda bulunmaktan çok mutlu olduğunu belirterek, aldığı eğitim ile ağabeyi ile de iletişime geçebildiğini anlattı.

Çalışmalara her gün ayrı bir heyecan ve mutlulukla katıldığını vurgulayan Çakırlar, "Ben önceden ağabeyimi hiç anlayamıyordum. Aldığım eğitim ile onunla iletişime geçebildim. Koroda bulunmaktan dolayı kendimi çok şanslı görüyorum çünkü ağabeyimle iletişime geçebildim. Ben provalara koşarak geliyorum, eve giderken de her yeni öğrendiğim işaret dilini ağabeyime öğretmek için yeniden eve gidiyorum." dedi.

Öğrencilerden Simge Çiçekli de koro ile okula devamsızlıklarının azaldığını ve koroda bulunmaktan çok büyük mutluluk duyduğunu belirtti.

İşaret dili öğrenmenin kolay olmadığına dikkat çeken Çiçekli, projede emeği geçen öğrenci ve öğretmenlere teşekkür etti.

AA

Kaynak:Haber Kaynağı

Etiketler :