Otizmli çocuklarla Öğretmenler Günü kutlaması

Otizmli çocuklarla Öğretmenler Günü kutlaması

Özel Tohum Vakfı Özel Eğitim Okulu öğretmenleri, 24 Kasım Öğretmenler Günü'nü otizmli öğrencilerle kutladı

İSTANBUL (AA) - Özel Tohum Vakfı Özel Eğitim Okulu öğretmenleri, 24 Kasım Öğretmenler Günü'nü otizmli öğrencilerle kutladı.

Konuya ilişkin yapılan yazılı açıklamaya göre, öğretmenlerin en büyük mutluluğu, otizmli öğrencilerinin davranışlarını geliştirerek onlara bir bakış, bir söz ile tepki vermesi oldu.

Otizmli çocuklara uygulamalı davranış analizi modeline dayalı yoğun özel eğitim hizmeti sunulan okulda görev yapan 57 öğretmen, 29 tam zamanlı, 109 yarı zamanlı eğitim alan toplam 138 otizmli öğrenciye bire bir eğitim veriyor.

Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı olarak otizmli çocuklara erken çocukluk, okul öncesi ve okul eğitimi ile destek eğitim hizmetlerinin verilen Özel Tohum Vakfı Özel Eğitim Okulu'nda, ABD’nin önde gelen okulu Princeton Child Development Institute'un modelinde eğitim sunuluyor.

Başta ABD olmak üzere pek çok ülkede 40 yılı aşkın süreli bir geçmişi olan uygulamalı davranış analizi tüm dünyada otizmli çocuklara yönelik bilinen bilimsel ve en etkili eğitim modeli olarak kabul ediliyor.

Türkiye’de örnek model okul olarak faaliyetlerini 2006 yılından beri sürdüren ve kurulduğundan bu yana 774 çocuğa burs desteği verilen okulda, her bir öğrenciye bir buçuk eğitimci düşüyor. 11 ay 1 hafta kesintisiz eğitim verilen okulda, her öğrenci için özellikleri ve gereksinimlerine göre bireysel eğitim program ve materyalleri sunuluyor.

Okul bünyesinde, ailelere ücretsiz danışmanlık hizmeti vermek ve otizmli çocuklara eğitsel değerlendirme yapmak üzere kurulan Rehberlik Biriminde ise bugüne kadar yapılan değerlendirmeler ve eğitimlerle toplam 3 bin844 aile, eğitimci ve üniversite öğrencisine ulaşıldı.

- "Yeni dönemde özel eğitim öğretmenlerinin tüm sorunlarının çözülmesini diliyorum"

Açıklamada görüşlerine yer verilen Tohum Otizm Vakfı Eğitim Direktörü ve Okul Müdürü Prof. Dr. Binyamin Birkan, günümüzde dördü vakıf olmak üzere toplam 23 üniversitede özel eğitim öğretmeni yetiştirildiğini belirtti.

Birkan, farklı üniversitelerde yetişen özel eğitim öğretmenlerinin özellikle otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara, ileri ve ağır derecede zihin engelli öğrencilere eğitim verme konusunda yeterliliklerinin zayıf olması, kısa süreli eğitim programlarıyla yetişmiş, alan dışı öğretmenlerin alana atanması, yeterli öğretim elemanı ve alt yapı sağlanmadan özel eğitim bölümlerinin açılması, tepkisel ve popülist yaklaşımlarla öğretmen yetiştirme programlarının düzenlenmesi gibi sorunlarla karşı karşıya olunduğunu kaydetti.

YÖK tarafından 2016 yılında alınan bir kararla, yapılanmanın öğretmen ihtiyacını karşılamadığı düşüncesi ile özel eğitim öğretmenlerinin engel gruplarına göre yetiştirilmesine son verildiğini aktaran Birkan, "Yeni düzenleme ile ilgili bölümlerde ilk iki yıl tüm engel gruplarını kapsayacak şekilde derslerin ortak yürütülmesi, diğer son iki yılda ise üniversitenin sahip olduğu öğretim elemanı kadrosu ve öğrenci tercihleri doğrultusunda seçmeli derslerin okutulması kararlaştırılmıştır. Yeni düzenlemede uygulamalı derslerin nasıl yürütüleceği, farklı gruplar için uzmanlaşmış öğretim elemanlarının nasıl yetiştirileceği tartışılan ve ivedilikle çözülmesi gereken konuların başında gelmektedir. Yeni dönemde özel eğitim öğretmenlerinin tüm sorunlarının çözülmesi dileğiyle, öğretmenlerimizin gününü en içten dileklerimle kutlarım." ifadelerini kullandı.

Prof. Dr. Birkan, geçmişten bugüne Türkiye’de özel eğitim alanında atılan adımlarla ilgili de bilgi verdi.

AA

Kaynak:Haber Kaynağı

Etiketler :