ÖSS tercih işlemleri başladı

ÖSS tercih işlemleri başladı

Üniversite adaylarının tercih işlemleri dün başladı. Adaylar, 3 Ağustos’ta sona erecek süreçte Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı'nda aldıkları puan çerçevesinde kendilerine en uygun tercihi yapmaya çalışacaklar.

Üniversite adaylarının tercih işlemleri dün başladı. Adaylar, 3 Ağustos’ta sona erecek süreçte Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı'nda aldıkları puan çerçevesinde kendilerine en uygun tercihi yapmaya çalışacaklar.


Adaylardan, 2007-ÖSS'ye girip 160 ve üstünde puan alanlar, 2007-ÖSS'ye girip aynı zamanda sınavsız geçiş hakkına sahip olanlar ve sadece sınavsız geçiş için başvuranlar tercih yapabilecek. Özel yetenek sınavıyla öğrenci alan yüksek öğretim programlarına yerleşmek isteyen adayların ise tercih formu doldurmaları gerekmiyor. Tercihler, başvuru merkezlerine yapılabileceği gibi bireysel olarak ÖSYM'nin internet adresinden T.C Kimlik Numarası ve ÖSYS şifresiyle de yapılabilecek. Tercih bildirimi faks, posta, elektronik posta gibi yollardan yapılmayacak. Başvuru merkezleri aracılığıyla tercih yapacak adayların bu işlem için başvuru merkezinden randevu alması gerekecek. Adaylar kılavuzda yer alan kurallara uygun olarak doldurdukları formları, başvuru merkezine teslim edebilecekler.


Tercihler, internet yoluyla da ÖSYM'ye gönderilebilecek. Bu yolu kullanacak adaylar “www.osym.gov.tr” internet adresinden gerekli bilgilere ulaşabilecekler.

Yerleştirme işlemlerinin yaklaşık iki haftada tamamlanması ve sonuçların 20 Ağustosa kadar açıklanması bekleniyor.