Önleyici hizmetler olayları azalttı
Konya Emniyeti’nin uyguladığı önleyici hizmetler sayesinde ilk 4 ayda cinayette yüzde 44, bıçakla yaralamada ise yüzde 20 oranında azalma oldu
Konya Emniyet Müdürlüğü Asayiş Şubesi'nin uyguladığı önleyici hizmetler sayesinde 2007 yılının ilk 4 ayında geçen yılın aynı dönemine göre cinayette yüzde 44, bıçakla yaralama olaylarında ise yüzde 20 oranında azalma oldu. İlk 4 ayda 128 adet tabanca ile 169 adet bıçak ele geçirildi.
Asayiş Şube Müdürlüğü'ne bağlı ekiplerin suçların işlenmeden önlenmesi kapsamında uyguladığı önleyici zabıta hizmetleri sayesinde, 2007 yılının ilk 4 ayında hiçbir suça karışmayan ruhsatsız 128 adet tabanca ele geçirildi. Polis aynı zamanda, 169 adet kilit sistemine sahip 6136 sayılı kanuna aykırı bıçak ele geçirdi. 2006 yılının ilk 4 ayında 15 cinayet olayı yaşanırken, 2007'nin aynı aylarında sadece 8 cinayet olayı meydana geldi. Bıçaklama oranlarında ise yüzde 20 oranında düşüş yaşandı.
Konya Emniyet Müdürü Salih Tuzcu, bütün çabalarının suçların işlenmeden önlenmesi olduğunu belirterek, "Önleyici zabıta hizmetlerini arttırıyoruz. Polisimize gerekli eğitimleri, araç ve gereçleri veriyoruz. Her gün şehrin değişik yerlerinde uygulamalar yaparak, suç işleyebilecek kişilere engel oluyoruz. Geçen yılın ilk 4 ayında 15 tane, bu yılın ilk 4 ayında ise 8 cinayet olayı meydana geldi. Cinayete yüzde 44, bıçakla yaralama olaylarında ise yüzde 20 düşüş oldu. Olaylar ise genelde aile veya ev
içinde yaşanan tartışmalarla meydana geliyor. Biz sokakta meydana gelebilecek bir çok olayı önlemek için 24 saat çalışıyoruz. Başarılı olmamızın temel nedeni ise tüm ekiplerimizin işbirliğini ön seviyede tutması, eğitim ve ödüllendirme yöntemidir" dedi. iha