Okul isteyen veliler, sendikalara

Okul isteyen veliler, sendikalara

Lise açığı bulunan Selçuklu bölgesinde yaşayan vatandaşlar, sorunun çözümü noktasında sendikaların kapısını aşındırıyor.

Çetin TOFAN


Türk Eğitim Sen 2 No’lu Konya Şube Başkanı Sadi Eriş, Selçuklu Bölgesindeki nüfusun en yoğun olduğu Bosna Hersek Mahallesi ile Özalkent Mahalleleri arasında kalan bölgede ciddi manada lise açığının bulunduğunu söyledi. Konu ile ilgili her gün velilerden yüzlerce şikayet aldıklarını ifade eden Eriş, şöyle konuştu: “Selçuklu İlçemizde Genel Lise, Meslek Lisesi ve bunlara denk Anadolu Öğretmen Lisesi dışında lise bulunmamaktadır. Veliler çocuklarını kendi ikamet ettikleri bölgenin dışındaki okullara gönderirken, ekonomik anlamda güçlük çekmektedirler. Ulaşım, öğrenci, öğretmen ve veli arasındaki diyalog kopukluğu ise diğer  problemlerden sadece bazılarıdır. Ülkemizin çağdaş ülkeler seviyesine erişebilmek için liselerimize ağırlık vermek zorundayız.” Söz konusu bölgelere acilen en az 3 lisenin açılarak 2006-2007 eğitim öğretim yılına yetiştirilmesi gerektiğini vurgulayan Eriş, “Sorun bina sorunudur. Açılacak okullarda görev yapacak yeterli öğretmen kadrosu Konya’mızda vardır” dedi. Bölgedeki atıl vaziyette bulunan binaların faaliyete geçirilmesinin bile sorunun çözümüne önemli katkı sağlayacağını ifade eden Eriş, konu ile ilgili baştan Vali Atilla Osman Çelebioğlu olmak üzere tüm yetkilileri göreve çağırdı.