Mısır yokluğu tavukları kestiriyor
Bir süredir mısır temini yüzünden zor günler geçiren yumurta üreticilerinin, ham madde sıkıntısı nedeniyle tavuklarını kesime gönderdiği, Konya'da tavuk sayısının 7 milyondan 6 milyona düştüğü bildirildi.
Bir süredir mısır temini yüzünden zor günler geçiren yumurta üreticilerinin, ham madde sıkıntısı nedeniyle tavuklarını kesime gönderdiği, Konya'da tavuk sayısının 7 milyondan 6 milyona düştüğü bildirildi.
Konya Yumurta Üreticileri Birliği Başkanı Hasan Konya, Konya'nın birkaç ay öncesine kadar 7 milyon tavuğuyla günde yaklaşık 5 milyon yumurta ürettiğini ve bu özelliğiyle sektörde önemli oranda pay sahibi olduğunu söyledi. Ancak son dönemlerde yem konusunda yaşanan sıkıntının yumurta üreticilerini zor durumda bıraktığını ifade eden Konya, TMO'nun yumurta üreticileri için ithal ettiği 300 bin ton mısırın yeterli gelmediğini, ülke genelinde birçok çiftlikte tavukların aç kaldığını kaydetti. Günlerdir mısır ithalatı için baskı yaptıklarını vurgulayan Konya, mısırda fiyatların yükselmesini bir yana bıraktıklarını artık mısırı bulamaz hale geldiklerini anlattı. aa