Lüks minibüsler, otobüsü zorluyor
İlçelerden resmi işler ve sağlık sorunları yüzünden Konya’ya gelen yolcular seyahatlerinde lüks minibüsleri tercih ediyor. ’15 dakikada bir’ kalkan minibüsler otobüs yolculuğuna rakip oldu.
Büyükşehir Belediyesi Otogar Müdürü Ömer Lütfi Ersöz, kriz döneminde seyahat firmalarının otobüsleri dolduramayınca minibüslerle yolcu taşımaya başladığını hatırlatırken, şimdi ise ilçelerde vatandaşların minibüslere ilgisinin giderek attığını belirtti. Ersöz yaptığı açıklamada, Konya’nın ilçelerinde oturan vatandaşların, resmi işler başta olmak üzere, özellikle sağlık sorunları için sık aralıklarla Konya’ya gelmek zorunda kaldığını bildirdi. İlçeden merkeze gelip gitmek zorunda kalan vatandaşlar için sorunsuz şekilde yolculuk edebilmesi için, bazı düzenlemeler yaptıklarını ifade eden Ersöz, şunları kaydetti: Firmalar, özellikle geçtiğimiz ekonomik krizlerde yolcu sayısının yetersiz olması nedeniyle iflasın eşiğine geldi. Biz de bu nedenle kendilerine Belediye Meclisi kararıyla bazı kolaylıklar tanıdık. Bu olanaklar çerçevesinde kriz döneminde firmalar otobüsleri dolduramayınca, minibüslerle çalışmaya başlamıştı. Otobüse göre bilet ücretleri neredeyse yarı yarıya daha ucuz lüks minibüsler, ‘15 dakika bir’ gibi kısa aralıklarla gerçekleştirdikleri seferlerle kabul gördü. Şimdi ise kent merkezinde hastanelere de uğrayan minibüsler ilçelerdeki vatandaşlar tarafından neredeyse otobüs kadar tercih ediliyor. Ersöz, bu minibüsleri kullanan vatandaşların, ilçelerden gelip, doğrudan kent merkezine ulaşabildiğini, özellikle hastaneye gelenlerin hastanenin kapısının önünde inmesinin, bu sistemin ilgi görmesinin en önemli nedeni olduğunu söyledi. Lüks minibüslerin, taşımacılıkta otobüsün tahtını giderek zorladığını vurgulayan Ersöz, gelecekte ilçelerden kent merkezine yolcu taşıyan otobüslerin yerini tamamen minibüslerin alabileceğini sözlerine ekledi. |