Küçük kız, böbrek nakli istiyor
Konya'da böbrek yetmezliği çeken ve doktorların 2-3 yıla kadar diyalize bağlanacağını söylediği 8 yaşındaki Rabia Yaycı, arkadaşları gibi koşup oynayacağı günün özlemini çekiyor.
Konya'da böbrek yetmezliği çeken ve doktorların 2-3 yıla kadar diyalize bağlanacağını söylediği 8 yaşındaki Rabia Yaycı, arkadaşları gibi koşup oynayacağı günün özlemini çekiyor. 4 çocuk annesi Şeker Naz Yaycı, şimdi 14 yaşında olan oğlu Yakup'un 9 yaşında böbrek yetmezliği nedeniyle diyalize bağlandığını, geçen yıl ise oğluna Antalya'da başarılı şekilde böbrek nakli yapıldığını söyledi. Henüz 8 yaşında böbreklerinin ikisi de iflas etmek üzere olan küçük Rabia ise ilerde doktor olmak istediğini kaydetti. Doktor olup hastalara yardım etmek istediğini belirten Yaycı, “Benim gibi hasta olanları iyileştireceğim. Ben rahatça koşamıyorum. Bisiklete binemiyorum. Yaşıtlarıma oranla çok su tüketiyorum. Tek isteğim arkadaşlarım gibi olabilmek. Bir gün onlar gibi koşup oynamak istiyorum” dedi. Yetkililer ise böbrek yetmezliği çeken Rabia'nın ileride diyalize bağlanacağını, uygun böbrek bulunursa da nakil yapılacağını bildirdi.