Kredi kartı itirazına ret
Tüketici Metin Erkul "Bu mücadelenin bu konudan sıkıntı duyan milyonlarca kredi kartı kullanıcısı için örnek oluşturacağı düşüncesindeyim" dedi.
Karatay Tüketici Sorunları Hakem Heyeti tarafından verilen yıllık kredi kartı aidat bedelinin iadesine yönelik karara itiraz eden banka yetkililerinin, Konya Tüketiciler Mahkemesi'ne açtıkları dava ret edildi. Konya Tüketiciler Mahkemesi'nde görülen davaya, davacı vekili avukat Necip Akkurt ile davalı Metin Erkul ve avukatı Önder Özer katıldı.
Mahkeme başkanı Şükran Biçer tarafından kendisine dava hakkında son söyleyecekleri sorulan Akkurt, yazılı dilekçelerini tekrar ettiklerini ifade etti. Erkul'un avukatı Önder Özer ise, önceki beyanlarını tekrar ettiğini ve üyelik sözleşmesinin açık olmadığını söyledi.
Sözleşmede alınacak kart ücreti miktarının belli olmadığını ve kartın limitinin de devamlı artırıldığını vurgulayan Özer, "Biz de davanın reddini talep ederiz. Ayrıca en son Zile Kaymakamlığı Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'nce verilen karar vardır. Anayasa'nın 10. maddesindeki eşitlik ilkesine aykırılık olduğuna dairdir" dedi. Mahkeme, sadece incelenen dosyaya mahsus Metin Erkul'un haklı olduğuna ve, bankanın açtığı davanın reddine karar verdi.
Duruşma sonunda gazetecilere açıklamaya yapan Erkul, Ekim 2006 da ödediği 75 YTL kredi kartı yıllık aidat bedelinin kendisine iade edilmesine yönelik yaşamış olduğu yasal sürecin kendi lehine sonuçlandığını söyledi. Erkul "Bu mücadelenin bu konudan sıkıntı duyan milyonlarca kredi kartı kullanıcısı için örnek oluşturacağı düşüncesindeyim" diye konuştu.
Yaklaşık 1,5 ay önce, Konya Karatay Tüketici Sorunları Hakem Heyeti, bir banka tarafından tüketiciden tahsil edilen yıllık kart aidat bedelinin iadesine karar vermiş, banka yetkilileri, karara itiraz için Konya Tüketici Mahkemesine başvurmuştu. aa