Konya’nın seçmen sayısı düştü
28 Mart 2004 Yerel Seçimleri’nde seçmen sayısı 1 milyon 174 bin 728 olan Konya’da 5 Mayıs 2007 tarihi itibariyle bu sayının 15 bin azaldığı bildirildi.
22 Temmuz erken seçimlerinde Konya’da 1 milyon 159 bin 285 seçmenin oy kullanması bekleniyor. Seçimlerde 4 bin 739 sandıkta 33 bin 173 kişi görev alacak.
Meram İlçe Seçim Kurulu Müdürü Ahmet Kiraz, 28 Mart 2004 Yerel Seçimleri’nde seçmen sayısının 1 milyon 174 bin 728 olduğunu, 5 Mayıs 2007 tarihi itibariyle Konya genelinde seçmen sayısının 15 bin azalmış göründüğünü söyledi. 2002 genel seçimlerindeki seçmen sayısının 1 milyon 99 bin olduğuna dikkat çeken Kiraz bu durumda da seçmen sayısının 90 bin arttığını belirtti. Seçmen listelerinin askıya çıktığını ifade eden Kiraz, “Bu listelerin de kesinleşmesiyle birlikte nihai seçmen sayısına ulaşacağız” dedi. Kiraz, 28 Mart 2004 tarihinde 4 bin 739 sandık kurulduğunu ve her sandıkta 7 kişinin görev yaptığını kaydetti. Sandık ve görevli sayısının bu seçimlerde de değişmeyeceğini vurgulayan Kiraz 22 Temmuz’da toplam 33 bin 173 görevlinin sandık başında görev alacağını söylerken, görevlilere verilecek ücretlerin henüz belirlenmediğini sözlerine ekledi. .
Konya merkez ilçelerindeki seçmen sayıları ise şöyle: Karatay: 128 bin 138, Meram:175 bin 565, Selçuklu: 231 bin 306. Kürşat Demirhan-Memleket