Konya’nın ilk rezidansı
Konya’nın ilk rezidansı kurulacak Termobims A.Ş Yönetim Kurulu Başkanı Ulusoy, Hacıkaymak Mahallesine yapımı planlanan rezidanslar için mahalleliyle bir araya geldi. Ulusoy, rezidansın komşuluk ilişkilerini arttırmada önemini vurguladı.
Garanti Konutları’nı da yapan Termobims A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Hanefi Ulusoy, Konbeton A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Arslan ve Sistaş Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Mustafa Koçak, Şeker Tekke Selçuklu Düğün ve Toplantı Salonu’nda Hacıkaymak Mahallesi’ne yapmayı düşündükleri 4 bloktan ve 16 kattan oluşacak rezidans hakkında bölgede yaşayan vatandaşlarla bir araya geldi. Rezidans evlerin şu anda sadece proje aşamasında olduğunu ve eğer projeyi vatandaşlara sevdirebilirlerse bu yıl içinde çalışmalara başlayacaklarını kaydeden Termobims A.Ş Yönetim Kurulu Başkanı Ulusoy, “50 ve 250’şer metrekarelik daireleri planladık. Rezidansta tek başına yaşanlarla kalabalık aileler bir arada olacak. Bloklar yukarı doğru büyüyecek. Bu yapılar birinci sınıf malzeme ile yapılacak sizlere modern, güvenli ve temiz bir yaşam sunacak. Bu binalar komşuluk ilişkilerini artıracak. Rezidansın içinde restaurant, kreş, lobi olacak. Sizler buraya para vererek hizmet satın alacaksınız” dedi. Para kazanmak için burada olduklarını ve dairelerin genel bir kooperatif anlayışı ile yapılmayacağına dikkat çeken Ulusoy, “2007 yılında evler boşaltılacak. 2007’nin ilk altı ayında yıkımlar, ikinci altı ayda ise arsa teslimi yapılacak. 2008-2009 döneminde de daireler bitecek. Vatandaşlara yüzde 33’lük oran ile ev vereceğiz. Örneğin 100 metrekare arsası olan bir vatandaş bu oranı 0,80 ile çarparak kaç metrekare daireye sahip olacağını bulacak. Ama oran yüzde 33’ü geçmeyecek. Vatandaşlar kabul ederse evlerin yıkımına başlanacak. Vatandaşı o süre içerisinde mağdur etmeyerek kirada oturmasını sağlayacağız. Bize 100 metrekare arsa verenler karşılığında bir bedel ödemeden rezidansa geçip oturacak” diye konuştu. Ulusoy’un konuşmasının ardından vatandaşların sorularına geçildi. Vatandaşlar oran ve kira konusunun tekrar görüşülmesini ve farklı bir teklifle kendilerine gelinmesini istedi. Salonda oturanlardan bazıları dar gelirli olduklarını, ev sahibi olmak için kira ödemeleri gerektiğini söylediler. Ulusoy ise para kazanmak için burada olduklarını yineleyerek, “Bölge değerli bir yer. 50 metrekarelik yerde oturacaklar bile kazançlı çıkacaklardır. Burası genel bir inşaat anlayışı ile yapılmıyor. Malzemeler birinci sınıf ve kaliteli, oranı aşağıya çekmemiz söz konusu değil” dedi. Caner Özcan- Memleket