Konya'da tıbbi atık eğitim semineri

Konya'da tıbbi atık eğitim semineri

Konya İl Çevre ve Orman Müdürlüğü tarafından tıbbi atıkların kaynağında ayrışması, nakil edilmesi ve bertarafı konusunda belediye ve sağlık personeline bir eğitim semineri düzenlendi.

İl Çevre ve Orman Müdürlüğü binasında düzenlenen eğitim semireninin açılış konuşmasını yapan İl Çevre ve Orman Müdürü Nuri Kunt, tıbbi atıkların kaynağında ayrıştırılması konusunda 2005 yılında bir yönetmelik yayınlandığını belirterek, "Bu çerçevede öncelikle bu atıkların kaynağında ayrıştırılması konusunda hastane personelinin, taşınması ve bertaraf edilmesi konusunda ise belediyelerin bilinçlendirilmesi şart.

Öncelikle atığın tanımı iyi yapılmalı ve bu tanım çerçevesinde ya geri dönüştürülmeli, ya da bertaraf edilmelidir. Tıbbi atıklar çok ciddi risk içeren atıklardır ve toplanması ayrı bir önem arz eder. Hele ki bu atıkların hava, toprak ve suya karışması insan ve canlı hayatını büyük risk altına sokar. Bu nedenle bu konuda görevli belediye ve sağlık personeli ile tıbbi atık toplayan özel şirketlere iki gün sürecek bir eğitim semineri düzenledik" dedi.
Konuşmaların ardından eğitime katılanlara tıbbi atıkların kaynağında ayrıştırılması, nakliyesi ve bertarafı konularında bilgiler verildi.