Konya'da ekilen tütüne yasak geldi
Türkiye'de yalnızca iki yerde ekilen tömbeki tütününün ekimine yasak getirildi.
Türkiye'de yalnızca Konya ve Hatay'da yetiştirilen tömbeki tütününe 2009 yılı için ekim yasağı getirildi. Geçimlerini tömbeki tütünü ekerek sağlayan İskenderun Üçgüllüklü beldesindeki yetiştiriciler bu yasaktan sonra işsiz kaldılar. İskenderun Üçgüllük Belediye Başkanı Bedi Palta, "Biz 70 yıldır bu topraklarda tütün ekiyorduk. Tütün dışında bu topraklarda ne ekersen ek hayatımızı sürdürmekte zorlanırız" dedi. Üçgüllük Eski Belediye Başkanı Nedim Palta ise, "70 yıllık tütün ekimine yasak getirmenin mantığı açıklanamaz. Bugüne kadar bu beldede 5 yüz, 6 yüz ton tömbeki tütünü ekerdik. En verimli en kaliteli tütündü; ama yasaklandı. Bu millet şimdi ne yapacak?" dedi.
Tütün yetiştiricileri, "Bu yasakla işsiz kaldık, mağdur olduk. Zararımızı kim karşılayacak" dediler.