Konya ucuz şehir olmaktan çıktı

Konya ucuz şehir olmaktan çıktı

SP Konya İl Gençlik Kolları Başkanı Mustafa Derbentli, parti binasında düzenlediği basın toplantısında son üç yıllık yerel yönetim sürecinde Konya’nın ucuz şehir olma özelliğini kaybettiğini iddia etti

SP Konya İl Gençlik Kolları Başkanı Mustafa Derbentli, parti binasında düzenlediği basın toplantısında son üç yıllık yerel yönetim sürecinde Konya’nın ucuz şehir olma özelliğini kaybettiğini iddia ederek, “Saadet Partili başkanlar Büyükşehir Belediyesi’nden ayrıldığındaki suyun tonaj fiyatı ile 2006 yılı itibariyle suyun tonunda yapılan artışlar birim fiyatları şöyledir: 01.01.2004 yılında Saadet Partisi döneminde meskende 0,58 TL, işyerinde 1,35 TL iken,  AK Parti döneminde ise bu fiyatlar şöyledir: 01.01.2005 tarihinde meskende  0,98 TL, iş yerinde 2,30 TL’dir. Bu fiyatlar 01.01.2006 ise meskende 1,11 TL, işyerinde 2,40 TL’dir. 01.11.2006 tarihinde bu fiyatlar yükselmiş meskende 1,30 TL, iş yerinde 2,97 TL olmuştur. Bu fiyatlar 01.01.2007 tarihinde ise mesken de 1,46 TL, işyerinde 3,33 TL’ye yükselmiştir. Burada özellikle şu hususa dikkat çekmek isterim. Mustafa Özkafa Büyükşehir Belediye Başkanı iken, 01.01.2003 tarihinde suyun tonu 0,57 YKr idi. Yine Mustafa Özkafa’nın devam ettirdiği dönemde yani, 01.01.2004 tarihi itibariyle suyun ton fiyatı değişmemiş yine 0,57 YKr olarak sabit kalmıştır. AK Parti’nin belediyeyi kazanmasıyla birlikte yani 01.06.2004 tarihinde suyun tonu birden 0,71 YKr çıkartılmış, sonra suyun tonu 0,86 YKR olarak belirlenmiştir. Suya 2006 yılında 8 kez zam yapılmıştır. 2007 yılı itibariyle de ilk zam yine suya yapılarak yüzde 12 pahalanmıştır. Suda oynanan diğer bir oyunda su sayaçlarının okunma ve ödeme tarihlerinde oldu” diye konuştu.


Derbentli 3 yıl önce su sayaçlarının 2 ayda bir okunduğunu, Aralık 2006’da 45 günü düşürüldüğünü ve 2007 yılı itibariyle de 30 güne indirildiğini belirtti. Memleket