Konya eğitime hazır

Konya eğitime hazır

Konya İl Milli Eğitim Müdürü Halil Şahin, 18 Eylül Pazartesi günü başlayacak olan 2006-2007 Eğitim Öğretim Yılı'na hazır olduklarını belirterek, yeni yılın tüm eğitim camiasına hayırlı olmasını diledi.

2006-2007öğretim yılına milli birlik ve beraberlik duygusuyla başlamanın sevinci içerisinde olduklarını ifade eden İl Milli Eğitim Müdürü Halil Şahin, "İlimizde 511 ana sınıfında 10 bin 526 ana sınıfı öğrencisi; 951 ilköğretim okulunda 298 bin 364 öğrenci ile 215 ortaöğretim okulunda 84 bin 563 öğrenci olmak üzere toplam 382 bin 932 öğrencimiz eğitim öğretim görecektir. Bu okullarımızda 16 bin 731 idareci-öğretmen, 2 bin 537 personel görev yapacak. Hedefimiz bize emanet edilen çocuklarımızı, yetenekleri doğrultusunda, Anayasa'da ve Milli Eğitim Temel Kanunu'nda belirlenen ilkeler doğrultusunda, ülkesi, milleti ve ailesine karşı görev ve sorumluluklarını bilen bir insan olarak yetiştirmektir. Bu yüzden yarınlarımız olan çocuklarımıza öğrenmenin öğretilmesi daha önemlidir. Eğitimde üretici düşünen, sorgulayan bireyler yetiştirilmesinde de öğretmenlerimizin yanında idarecisi, memuru, hizmetlisi ve ebeveyni ile topyekün bir çaba harcamaktadır" dedi. Dünyanın hızla değişmekte olduğunu belirten Halil Şahin, "Eğitimimizde bu değişmeye ayak uydurmak zorundayız. Öğretim ve öğrenci, öğrenme ve öğretme ortam içerisinde etkileşim halindedir. Bu etkileşimde tarafsızlık ve disiplinden uzaklaşılmamalıdır. Öğretmenlerimiz öğrencilere yardım ederken onları yönlendirici ve etkileyici olduklarını unutmamalı, anne ve babalar da çocuklarının daha mutlu ve çağdaş bir şekilde yetiştirilmesini istiyorsa okul yönetimi ve öğretmenlerle diyaloglarını kesmemelidir" şeklinde konuştu.