Konya Birinci Organize Sanayi köprüsünü son kez böyle görüyorsunuz!

Konya Birinci Organize Sanayi köprüsünü son kez böyle görüyorsunuz!

Konya tarihi günlerinden birini yaşamaya hazırlanıyor. 13 Temmuz günü düzenlenecek ihaleyle Konya’nın yıllardır yükünü taşıyan köprüde revizyon yapılacak. İmkânsız gibi görünse de köprüde genişletme çalışması yapılacak.

Konya’nın yıllardır yükünü taşıyan köprülerinden biri olan Adana- Ankara Çevre Yolu Köprüsü’nde önümüzdeki günlerde tarihi bir çalışma yapılacak.

Konya’nın artan nüfusu, işgücü, artan araç sahipliği, kentsel kullanım alanlarının genişlemesi yani köyden kente göçün artması gibi sebepler Konya trafiğini çekilmez bir hale getiriyor. Başkan Uğur İbrahim Altay da koronavirüs kısıtlamalarının olduğu günlerde verdiği talimatla şehir merkezindeki noktaların revizyonunun bitirilmesini istemişti.

Büyük ölçüde tamamlanan şehir içindeki kritik bölgelerin revizyonlarının ardından Konya’nın en büyük ana arterlerinde çalışmalar başlıyor. Bunların ilki de Birinci Organize Sanayi’nin hemen dibindeki köprü olacak.

54 metre uzunluğundaki Birinci Organize Sanayi Köprüsü’nde yapılacak çalışmayla mevcut köprü güçlendirilerek genişletilecek.

Köprüde yapılacak çalışma boyunca trafikte aksamalar yaşansa da trafik tek yönlü olarak akmaya devam edecek. Konya’nın önemli bağlantılarından biri çalışma bittiğinde büyük rahatlamayla kullanıcılarının hizmetinde olacak.
Öte yandan köprü çalışması sırasında demiryoluna paralel iki yolda da trafik tamamen duracak.

Köprüde yapılacak çalışma için öngörülen yapım süresi ise 120 gün. Yani yıl bitmeden Konya’nın önemli köprüsü hizmete başlayacak.

Yine çalışma boyunca daralacak yolda beton bariyerler kullanılacak. Köprünün genişletme çalışmasında yenilikler de birbirini izleyecek. Köprünün ayakları ve büyük parçaları fabrikada üretilerek monte edilecek. Yine kullanılacak tüm parçalar labaratuvar deneyinden geçirelecek ve köprüye monte edilecek.

Konya Büyükşehir Belediyesi, tarihi köprünün genişletilerek trafiğin akıcı hale getirilmesi ve köprünün daha güvenli hale getirilmesi için çalışma yapacak. 13 Temmuz’daki ihalenin ardından yine Temmuz ayı bitmeden köprünün trafiğe uzun bir süre kapatılması bekleniyor.

Edinilen bilgilere göre kenar açıklıkları 13.90 metre, orta açıklıkları ise 12.20 metre olacak şekilde köprü genişletilecek.

TCDD Geçişi Köprüsü için ise kenar açıklık 24.00 metre, orta açıklık ise 24.00 metre ve diğer kenar açıklık 14.75 metre olacak şekilde köprü genişletilecek.

Köprünün yapımı sırasında ise en çok zorlanılacak kısımlardan biri de söz konusu bölgeden geçen fiberoptik altyapı. Bunun yanı sıra fiberoptik altyapının toprak altından çıktıktan sonraki muhafazası ve korunması.

Projeyi ise daha önce Konya-Karaman Hızlı Tren Hattı Şehir Geçişi 15 Adet Köprülü Kavşak Avan Projeleri, Konya 2. Organize ve Akyokuş Köprülü Kavşak Projeleri ile Konya Antalya Çevreyolu Köprülü Kavşak Projeleri’ni hazırlayan YSK Mühendislik üstlendi.

MEMLEKET | ÖZEL HABER


Konya Birinci Organize Sanayi Köprüsü

HABERE YORUM KAT

UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.
3 Yorum