Konya-Ankara duble yolu tamam

Konya-Ankara duble yolu tamam

AK Parti Hükümeti döneminde yapılan Konya-Ankara yolunun 128.5 kilometrelik bölünmüş yolu tamamlandı.

Karayolları Bölge Müdürü Haşmet Oğuzalp yazılı açıklamasında Konya-Ankara yolunda ve Organize Sanayi Kavşağı’nda yapılan çalışmalar hakkında bilgi verdi.

Oğuzalp 157 km uzunluğundaki Ankara yolunun 2002 yılı sonu itibariyle sadece 28.7 km’si bölünmüş olan yol olduğunu ifade ederek 3 senelik yoğun bir çalışmayla kalan 128.3 km’lik kısmın da bugün itibariyle bölünmüş yol olarak trafiğe açıldığını kaydetti.

Konya-Ankara yolu için 2007 yılında 21.5 milyon YTL harcandığını belirten Oğuzalp, 8 yyerleşim birimine de alt ve üst geçit yapıldığını vurguladı.

Oğuzalp Organize Sanayi Kavşağı ile ilgili de şu bilgileri verdi: 17 Ekim 2005’te temeli atılan kavşak trafiğe açıldı. 42.60 m uzunluğunda ve 28.5 m genişliğindeki köprü ile Ankara yolunu kesen kavşak inşaatında bin 970 m forekazık, 3 bin 210 metreküp demirli beton, 3 bin 200 metreküp taş dolgu ve 21 m boyunda 68 adet hazır kiriş imalatı yapıldı. 2 milyon 745 bin 600 YTL sözleşme bedeli ihale edilen kavşak inşaatında 2007 yılı ödeneği 1 milyon 953 bin 422 YTL olup işin başından bugüne kadar toplam 3 milyon 855 bin 515 YTL harcama yapıldı. Memleket