Konya afette üs bölge
Konya İl Gelen Meclisi Sivil Savunma, Acil Yardım ve Kurtarma Komisyonunca hazırlanan araştırma raporu tamamlandı.
Konya İl Genel Meclisi'nden yapılan yazılı açıklamada, Eylül ayında Konya'da meydana gelen depremler ve sonrasındaki artçı sarsıntılarla ilgili, Konya İl Genel Meclisi'nin konuyu gündeme aldığı ve ''Konya'da Afet ve Acil Durum Planlaması'' yönünde hazırlık çalışmalarına başlandığı hatırlatıldı. Meram İl Genel Meclis Üyesi Ali Eser başkanlığında oluşturulan Meclis Sivil Savunma, Acil Yardım ve Kurtarma Komisyonunca hazırlanan araştırma raporunun tamamlandığı ifade edildi. Raporda, doğal afetlerin kaçınılmaz gerçekler olduğu belirtilerek, şunlar kaydedildi:
Deprem ve benzer doğal afetlerin önlenmesi de mümkün değildir. Doğal afetlerin önlenmesi tamamıyla mümkün gözükmese bile doğal afetlerden korunmak ve bunların zararlarını azaltmak mümkündür. Bu tedbirlerden birisi de afet sırasında yapılacak işlerin daha önceden planlanmasıdır. 10-11 Eylül 2009 tarihinde Konya'da meydana gelen 4,5 ve 4,7 şiddetindeki depremler ve bu depremlerden sonra meydana gelen artçı sarsıntılar depreme pek alışık olmayan Konya halkında korku, panik ve psikolojik sıkıntılar meydana getirmiştir.
YERİNDE KAL PRENSİBİ UYGULANACAK
Türkiye'de doğal afetlerin başında yüzde 76 ile depremlerin geldiği belirtilen açıklamada, Türkiye'nin yüzde 42'sinin birinci derece deprem kuşağında bulunduğu ifade edildi.
Konya'nın da içinde bulunduğu dördüncü derece deprem kuşağının Türkiye yüz ölçümünün yüzde 12'lik kısmını oluşturduğu bildirilen raporda, şöyle devam edildi:
Doğal afet anında Konya'da tahliyeye tabi olmayıp 'yerinde kal' prensibi uygulanacaktır. Kulu, yabancı elçilerin kabul bölgesi olarak belirlenmiş, buna ait Kabul Planları yapılmıştır. Şehir Sivil Savunma Planları gereği, il genelinde Karatay, Meram, Selçuklu ilçeleri her birinde ayrı ayrı 9'ar servis halinde, sivil savunma servisleri teşekkül ettirilmiştir. Bu servislerde yükümlülük verilen 7 bin 404 kişi vardır.
Yükümlüler belli bir program dahilinde eğitilmekte ve her yıl gençleştirilmektedir. Bir olağanüstü ve afet durumunda gerek il sınırları dahilinde, gerekse komşu illerin yardım çağrısı üzerine en seri biçimde olay mahalline intikal ederek kurtarma, sağlık, ilkyardım ve sosyal yardım yapmak, bozulan altyapı onarmak ve verilen diğer görevleri yapmak amacıyla kamu kurum ve kuruluşların personelinden 219 kişilik 'İl Acil Kurtarma ve Yardım Ekipleri' oluşturulmuştur.
İlimizde 30 personelden oluşan Arama ve Kurtarma Ekip kadrosu tahsis edilmiş olup sadece, bu kadroya 11 adet Arama Kurtarma Teknisyeni atanmış, altyapı hazırlıkları ve personel atamaları devam etmektedir. Ayrıca her türlü araç gereç ve malzeme alımı için İl Özel İdaresi bütçesinden gerekli ödenek aktarılmaktadır.