Köln Uluslararası Hırdavat Fuarı açıldı
İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Mertöz: "15-20 yıl evvel Türkler her şeyi taklit ediyor yenilik yapamıyor görüntüsündeyken, bugün yaptığımız ürünler dizaynı ve kalitesi ile dünyada kabul görüyor"- İDDMİB
KÖLN (AA) - Uluslararası Hırdavat Fuarı (Internationale Eisenwarenmesse 2016) Almanya'nın Köln kentinde açıldı.
İki yılda bir düzenlenen fuara bu yıl 53 ülkeden 2 bin 673 firmanın katılırken, Türkiye fuarda 33 firmayla temsil ediliyor.
Fuarda İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği (İDDMİB) de bilgilendirme standı açtı.
Alüminyum, bakır, döküm, bağlantı elemanları-kilit ve el aletleri (Ba-Ki-El) ile mutfak sektörünü bünyesinde barındıran İDDMİB’in Yönetim Kurulu Başkanı Rıdvan Mertöz, Ba-Ki-El ürünlerinin ihracatının geçtiğimiz yıl bir milyar 800 milyon dolar, ithalatın ise 2 milyar 400 milyon dolar olduğunu belirterek, bu makasın kapanması hatta dengenin sağlanması için kaliteye önem vermek gerektiğini söyledi.
Mertöz, Türk hırdavat sektörünün her yıl daha kaliteli ürünleriyle dünyaya kendini ispatladığını ifade ederek, "15-20 yıl evvel Türkler her şeyi taklit ediyor yenilik yapamıyor görüntüsündeyken bugün yaptığımız ürünler dizaynı ve kalitesi ile dünyada kabul görüyor. Fiyatlarımız Çin'e yakın düzeyde, kalitemiz Avrupa kalitesinde. Onun için biz umutluyuz, 2023 hedefimiz olan 500 milyar doların içerisinde şu anki ihracatımızı üç katına çıkarmak, cari açığı tamamen sıfırlamasak dahi makası daraltma hedefimiz var" dedi.
Rıdvan Mertöz, bu fuarın sektörleri için çok önemli olduğuna işaret ederek fuardan beklentilerinin Avrupa ülkelerinde daha fazla pazar kazanmak olduğunu kaydetti.
Mertöz ayrıca özellikle Amerika ve Latin Amerika gibi ülkelerin de yeni pazar hedefleri olduğunu sözlerine ekledi.
- "2023 hedefimiz büyük"
İDDMİB Yönetim Kurulu Başkan Vekili Çetin Tecdelioğlu ise sektör olarak katma değeri düşük ürünlerde Uzak Doğulular ile rekabet etmek istemediklerini, Almanya, İtalya ve Fransızlarla katma değeri daha yüksek ürünlerde rekabet ederek, o pastadan pay almayı hedeflediklerini belirtti.
Bu hedeflerine ulaşmak için sürekli ARGE ve inovasyona yatırım yaptıklarını ve bu tür fuarlara katılarak yeni pazarlar yakalamaya çalıştıklarını vurgulayan Tecdelioğlu, “Her geçen gün bu pazarlama ağımız gelişiyor ve büyüyor” dedi.
Tecdelioğlu, 5 yıl içinde de 2,5 milyar dolar ihracat yapmayı hedeflediklerini dile getirerek, “Biz İhracatçılar Birliği olarak 2023'de 2,5 milyar dolar olarak koyduğumuz hedefin yüzde 10'unu bağlantı elemanları, kilit ve el aletleri sektörüyle yapmayı düşünüyoruz” diye konuştu.
Sektördeki son yeniliklerin sergilendiği fuar yarın sona erecek.
AA
Kaynak: