karatay'da geri dönüşüm bilgilendirmesi
Konya’nın merkez Karatay İlçe Belediyesi tarafından Geri Dönüşüm Projesi kapsamında site sakinleri bilgilendirildi.
Karatay Belediye Başkanı Mehmet Hançerli, Geri Dönüşüm Projesiyle geri dönüştürülen her atığın çevrenin korunmasına destek vermesinin yanında ülke ekonomisine de katkı sağladığını söyledi. Değerlendirilebilir atıkların ekonomiye geri kazandırılmasıyla, plastik, cam, metal, kağıt gibi malzemelerin depolama alanlarına gömülmek yerine ikincil hammadde olarak değerlendirilebildiğini anlatan Başkan Hançerli, bu konuda halkı bilinçlendirmek adına afiş ve broşürlerin hazırlanarak örnek bir çöp poşeti ile site sakinlerini verildiğini bildirdi.
Başkan Hançerli, halkın geri dönüşüme daha duyarlı olmasını isteyerek, “Uygulanan geri dönüşüm projesi belediyemize herhangi bir külfet getirmediği gibi aksine temizlik hizmetlerinde önemli ölçüde tasarruf sağlıyor. Karatay Belediyesi olarak 2007 yılında başlanılan geri dönüşüm projesiyle bu güne dek, 2 bin 428 ton ambalaj atığı toplandı. Mesken, okul, işyeri, alışveriş merkezi gibi yerlerden çıkan ambalaj atıklarını güvenli bir şekilde toplanarak geri dönüşüme kazandırıldı” dedi.