İtalyan avcılar Seydişehir'de

İtalyan avcılar Seydişehir'de

Konya ve Tekke'de 10 yaban domuzu avlayan İtalyan avcılar Seydişehir'de umduklarını bulamadılar







Fahri KUBİLAY/SEYDİŞEHİR


İtalyan avcılar Seydişehir'e yaban domuzu avına katılmak için geldiler. Yaklaşık üç senedir Türkiye'ye gelip av sporu yapan 10 İtalyan dün Seydişehir'de avlandılar. Türk rehberlerle birlikte avlanan İtalyanlar'ın on gün süren avlanma esnasında toplam 4 domuz vurma hakları var. Önceleri devlete avladıkları domuz başı 100 dolar ödeyen avcılar, şimdi ise ister vursunlar ister vurmasınlar bin 200 YTL'yi gözden çıkarmak zorundalar. Seydişehir'e gelmeden önce 3 gün boyunca Konya ve Tekke Köyü'nde de avlanan İtalyanlar bugüne kadar toplam 10 domuz vurduklarını belirttiler. Dün ise Seydişehir'e bağlı Bostandere Kasabası'nın yaylalarından elleri boş döndüler. 10 İtalyan ve 20 Türk avcıdan oluşan kafilede 6 da köpek bulunuyor. Köpekleri bulundurmalarının sebebi ise domuzları avcılara doğru kovalamalarını sağlamak. İl Çevre ve Orman Müdürlüğü'nden izin alarak avlanan İtalyanlar avladıkları hayvanların dişlerini söküp ülkelerine götürüyor ve sergiliyorlar. İtalyan avcıların rehberleri avcılık için ülkemize gelenlerin iş adamı, doktor ve bankacı olduğunu belirtti.


Rehber Mustafa Kaya, "Ben avcılık sporunu yaklaşık 17 senedir yapıyorum. Bugüne kadar ülkemizin bir çok yerinde avlandım. Avlanma müsaadesi normalde yabancılara 10 gün, yerli avcılara ise 5 gündür. Avlanma konusunda tek bir şey söyleyebilirim: Avcı avı kendi oluşturur. Ama şans avdan yana ise avcı eli boş döner. Tıpkı bu gün olduğu gibi" dedi.