İşgalcilerle mücadele devam etsin!

İşgalcilerle mücadele devam etsin!

Büyükşehir Belediyesi Zabıta Müdürlüğü ile Konya Emniyet Müdürlüğü işbirliği yaparak, yaya kaldırımlarını ve yolları işgal edenlere karşı mücadele başlattı.

Ramazan ayı öncesi başlatılan çalışmayla, seyyar ve esnaf uyarılacak, eylemin devamı halinde ise yaptırım uygulanacak. Vatandaşlar ise uygulamanın Ramazan’la sınırlı kalmamasını istiyor. Vatandaşların belediyelere ilettikleri şikayetlerin başında kaldırım işgalleri gelir. Belediyeye yapılan başvurular kadar medyada da bu işgallere dikkat çekilir. Vatandaşlar, 3-4 metre genişliğindeki kaldırımlarda güçlükle yürüyebildiklerinden, esnafın yatak odasını karyolasını bile kaldırımlarda sergilediğinden şikayet ederler. Vatandaşların feryadına yaklaşan Ramazan öncesi kulak veren belediyeler, sayar satıcı ve esnafın kaldırım işgaline karşı düğmeye bastı. Büyükşehir Belediyesi ve Konya Emniyet Müdürlüğü işbirliğiyle, kaldırım işgallerine karşı mücadele başlatıldı. Büyükşehir Belediyesi Zabıta Müdürlüğü öncülüğünde İl Emniyet Müdürlüğü Asayiş Şube Müdürlüğü ve ilçe belediyeleri ile yapılan toplantının ardından alınan karar gereği başlatılan uygulamayla, 01 Haziran 2005 tarihinde yürürlüğe giren 5326 Sayılı Kabahatler Kanunu’na rağmen bir yıldır kaldırım işgali yapmaya devam eden seyyar satıcıların ve esnafın kaldırım işgallerinin önüne geçilecek. Büyükşehir Belediyesi Zabıta Müdürü Hasan Boydak, uygulama öncesinde seyyar satıcıları ve kaldırım işgali yapan esnafları sözlü olarak uyardıklarını belirterek, uyarılara rağmen işgale devam edenlere çeşitli cezalar uygulanacağını söyledi. Denetimlerin sürekli devam edeceğine işaret eden Boydak, özellikle Ramazan ayı öncesi sıklaşacak denetimlerle, yayaların rahatça kullandıkları temiz bir şehir oluşturacaklarını belirtti. Boydak, vatandaşlardan da kalitesi belli olmayan gıdaları tüketmemelerini istedi. Uygulamadan memnun olduklarını belirten vatandaşlar ise kaldırım işgaliyle mücadelenin Ramazan’dan sonra da devam etmesini istediler. Memleket