İşçiler fabrikalarını protesto etti
Sendikaya üye oldukları gerekçesiyle çalıştıkları fabrikadan çıkarıldıklarını iddia eden 45 işçi, fabrika önünde sendika yetkilileriyle eylem yaptı. TEKSİF Genel Başkan Yardımcısı Nazmi Irgat’ın da katıldığı eylemde işçiler ‘İşçiyiz haklıyız,
Mink Tekstil A.Ş.’de çalışan ve Türkiye Tekstil Örme ve Giyim Sanayi İşçileri Sendikası’na (TEKSİF) üye oldukları gerekçesiyle işten çıkarıldıklarını iddia eden 45 işçi, dün fabrika önünde eylem yaparak basın açıklaması yaptı.
TEKSİF Genel Başkan Yardımcısı Nazmi Irgat’ında katıldığı eylemde işçiler ‘işçiyiz haklıyız, işçiler burada işveren nerede’ sloganları attı. Fabrika önünde basın açıklaması yapılmasına izin vermeyen polis, kalabalığı fabrikanın yan tarafına aldı. Sendikaya üye olabilmek işçilerin temel hakkı olduğunu belirten TEKSİF Genel Başkan Yardımcısı Nazmi Irgat, “İşçiler ekonomik hak ve çıkarlarını korumak ve geliştirmek amacıyla istedikleri sendikaya üye olabilirler. Sendika üyesi oldu diye işçi çıkarmak suçtur. Üç kör kuruşluk çıkar için bu yaptıklarını kendilerine nasıl yakıştırıyorlar anlayamıyorum” dedi. Mink Tekstil Şirketinin, diyalog yerine kavgayı seçtiğini savunan Irgat, “Firmanın istediği su ise sonucuna katlanmak zorundadır. Mink işvereni sendikamızdan üyelerimizi istifa ettirmek için sürekli baskı yapmışlardır. Tehditler savurmuşlar. Yetmemiş sendika üyesi oldular diye işçilerimizin işyerlerini değiştirmeye zorlamış, üyelerimizi işten atmıştır. Türkiye bir hukuk devletidir. Ben işverenim para pul sahibiyim, işime gelmezse kanunları tanımam deme hakkında sahiptir değildir. Yapılan bu tutumu protesto ediyorum, kınıyorum” şeklinde konuştu. Basın açıklamasının ardından eylemci işçiler, fabrika önünde kendilerine ikram edilen etliekmeği yedikten sonra üzerinde TEKSİF arması bulunan şapkalarını fabrikanın giriş kapısı önüne
bırakarak, eyleme son verdi. Mustafa Varol-Memleket