"İmam hatip ve meslek liselilerin üniversiteye girişi zorlaşacak"

"İmam hatip ve meslek liselilerin üniversiteye girişi zorlaşacak"

Eğitim-Bir-Sen:- "(Yeni üniversite giriş sistemi) Tarih dersiyle ilgili küçük bir adım atılmış olmasına rağmen sosyal alan derslerini dışarıda bırakan mantık yanlış, din kültürü ve ahlak bilgisi ve felsefe derslerinden hiç soru dahi sormayan bir ölçme hat

ANKARA (AA) - Eğitim-Bir-Sen tarafından, Yükseköğretim Kurumları Sınavı'nda (YKS) sosyal alan derslerini dışarıda bırakan mantığın yanlış, din kültürü ve ahlak bilgisi ile felsefe derslerinden hiç soru dahi sormayan bir ölçmenin hatalı, değerlendirmenin de haksız olacağı, bu nedenle imam hatip ve meslek lisesi öğrencilerinin üniversiteye girişlerinin daha da zorlaştırılacağı belirtildi.

Sendikadan yapılan yazılı açıklamada, eğitimde sistemli, planlı ve istişareye dayanmayan hiçbir projenin başarılı olamayacağı vurgulandı.

YGS'ye ve LYS'ye göre, yeni sınavın fiilen tek aşamaya indirilmiş ve toplam soru sayının azaltılmış olmasının, ölçme ve değerlendirme ilkeleri çerçevesinde değerlendirildiğinde sınavın geçerliğini azalttığı savunulan açıklamada, adayların girecekleri sınavların kapsamlarının daraltılarak bazı derslerden hiç soru sorulmayacak olmasının, ortaöğretimi olumsuz etkileyeceği anlatıldı.

Düzenlemenin, öğrencilerin temel sosyal ve fen bilimleri alanındaki dersleri ihmal etmelerine yol açacağı, bunun da doğru bir ölçme sağlamayacağı aktarılan açıklamada, "Tarih dersiyle ilgili küçük bir adım atılmış olmasına rağmen sosyal alan derslerini dışarıda bırakan mantık yanlış, din kültürü ve ahlak bilgisi ve felsefe derslerinden hiç soru dahi sormayan bir ölçme hatalı ve değerlendirme de haksız olacaktır. Bu haliyle yeni sistem, sosyal alan başarısını önemsiz hale getirdiği için imam hatip ve meslek lisesi öğrencilerinin yükseköğretime girişlerini daha da zorlaştıracaktır." değerlendirmesi yapıldı.

Eğitim-Bir-Sen'in açıklamasında, öğrencilerin sabah oturumundaki sınav sonuçları belli olmadan veya yeterli puanı almadan ikinci sınava girmelerinin usulen doğru gibi görünse de esasen yanlış olduğu kaydedildi.

- "TEOG benzeri zorunlu sınav yapılmamalı"

Açıklamada, Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemi'nin (TEOG) kaldırılmasına ilişkin "8. sınıftaki tüm öğrencilerin zorunlu olarak sınava girdiği, öğrencilerin hepsinin tüm okullara merkezi olarak puan üstünlüğüne göre yerleştirildiği TEOG'a benzer bir modelden kesinlikle kaçınmak gerekmektedir." görüşü bildirildi.

Zaman zaman kamuoyuna yansıyan TEOG'a benzer merkezi bir yazılı sınav yapılmasının, tüm öğrencilerin bu sınava girmeye zorlanmasının ve bu sınav sonuçlarına göre tüm öğrencilerin merkezi olarak yerleştirilmesinin, TEOG'un yol açtığı sorunları olduğu gibi devam ettireceği ifade edildi.

AA

Kaynak:Haber Kaynağı

Etiketler :