İlk kadın Meclis Başkanı

İlk kadın Meclis Başkanı

20. Dönem İl Genel Meclisinin Mayıs ayı toplantılarına Leyla Erdal başkanlık edecek.

20. Dönem İl Genel Meclisinin Mayıs ayı toplantılarına Leyla Erdal başkanlık edecek. Köyden kente göçün önüne geçilmesi için AB destekli Modern Köy Projesi kapsamında incelemelerde bulunmak üzere, Almanya’ya giden İl Genel Meclisi Başkanı Ali Selvi’nin yerine Meclis 1. Başkan vekili Leyla Erdal, İl Genel Meclisini yönetecek.

Kadın Başbakan, Kadın Bakanlar, Kadın Vali, Kadın Kaymakamlar, Kadın Belediye Başkanlarından sonra, İl Genel Meclisleri de bayanlara emanet... Leyla Erdal’ın başkanlığında, Cumhuriyet tarihinde Konya’da bir ilk gerçekleşmiş olacak.

1961 yılında Kastamonu’da doğan Leyla ERDAL, 15 yıl bankacılık (Kambiyo ve Dış Ticaret) , 8 yıl katılım bankacılığı operasyon yönetmenliği ve müdür yardımcılığı yaptı. Adalet ve Kalkınma Partisi Konya İl Teşkilatı Kadın Kolları Başkanı iken, yerel seçimlerde Selçuklu İlçesinden İl Genel Meclis Üyeliğine aday oldu. 29 Mart 2009 da gerçekleştirilen Mahalli İdareler Seçimlerinde ikinci sıradan meclise girdi. İl Genel Meclisinin 08 Nisan’da gerçekleştirilen ilk birleşiminde Meclis 1. başkan vekilliğine seçildi. Meclis Başkan vekilliğinin yanı sıra, Meclis Basın ve Halkla İlişkiler Komisyonu Başkanlığı görevini de yürüten Erdal, evli ve iki çocuk annesi...

Leyla Erdal’ın başkanlık edeceği İl Genel Meclisinin Mayıs ayı birleşiminde öne çıkan gündem başlıkları ise şöyle;
- İl Özel İdaresinin bir önceki yıla ait gelir ve giderlerine ilişkin 2008 yılı kesin hesabının görüşülmesi,
- Türkiye’de ilk kez Konya’ da kurulacak olan Bilim Merkezine İl Özel İdaresince verilecek destek miktarının belirlenmesi,
- 9 İlçeye ait 11 adet içme suyu tesis yapım işinin, 2009 yılı yatırım programına alınması,
- Belediyelerin kent konseyinde meclisi temsil edecek 10 meclis üyesinin seçimi,
- İl İnsan Hakları Kurul Üyeliğinde görev yapacak 1 meclis üyesinin belirlenmesi,
- İçmesuyu ihtiyacı duyulan ilçelerde sondaj çalışmalarının yapılması için, 2009 yılı programına alınması,
- Belediye ve Köy çevre Koruma Birliğinde görev yapacak 5 asıl ve 5 yedek meclis üyesinin belirlenmesi,
- Meram Lalebahçe ve Meram Yaka’da yapılacak olan Sağlık Ocaklarına ödenek aktarılması,
- İl Özel İdaresinde münhal bulunan kadrolarda derece ve unvan değişikliği ile münhal bulunan işçi kadrolarının iptal edilmesi konuları görüşülecektir.

20. Dönem İl Genel Meclisinin Mayıs ayı ilk birleşimi, 04 Mayıs 2009 Pazartesi günü saat 10.00’da başlayacak.