İlayda açık kalp ameliyatı oldu
Selçuk Üniversitesi Selçuklu Tıp Fakültesi'ndeki ameliyatla kalbindeki delik başarı ile kapatılan 7 yaşındaki İlayda sağlığına kavuştu
Selçuk Üniversitesi Selçuklu Tıp Fakültesi Hastanesi'nde yapılan iki saatlik başarılı bir ameliyatla, kalbindeki delik kapatılan 7 yaşındaki Hanife İlayda Üzgün, sağlığına kavuştu. Selçuklu Tıp Fakültesi Hastanesi Kalp-Damar Cerrahisi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Mehmet Öç, yaptığı yazılı açıklamada, İlayda'nın muayene için geldiği hastanede yapılan tetkikler sonucunda kalbinde doğuştan 1,5-2 santimetre çapında delik tespit edildiğini belirtti. Çocuk Kardiyoloji servisiyle birlikte yapılan toplantıda, İlayda'nın kalbindeki deliğin, anjiyo sırasında kapatılmaya uygun olmadığını gördüklerini ve ameliyat kararı aldıklarını ifade eden Öç, şunları kaydetti: ''Ameliyat sırasında kalbi durdurarak, kalp-akciğer makinası yardımıyla hastanemizde ilk kez gerçekleştirdiğimiz bu ameliyatta, atrial septal defekti kapattık. 2 gün yoğun bakımda kalan hastamızı servise aldık ve şimdi durumu gayet iyi. Hastayı birkaç gün içinde taburcu etmeyi planlıyoruz. İlayda, artık arkadaşları gibi okuluna gidip, oyun oynayabilecek.'' Konya'daki bir ayakkabı atölyesinde işçi olarak çalışan baba Sami Üzgün ise kızının sağlığına kavuşmasından dolayı büyük mutluluk duyduğunu belirterek, ''Kızım, hastalığı nedeniyle okulunu bırakmak zorunda kalmıştı. Ancak şimdi tamamıyla sağlığına kavuştu ve eğitimine devam edecek. Emeği geçen doktorlarımıza ve hastane personeline teşekkür ediyoruz'' dedi.