
İki dev bir araya gelip Ankara'ya merkez kuruyor
Trendyol ve Castle Investments, Ankara'da 48 megavat kapasiteli yüksek teknolojili veri merkezi kurmak için anlaşma imzaladı. Merkezin ilk fazı 2026'nın 3. çeyreğinde devreye girecek.
ANKARA, Mayıs 30 — Türkiye'nin önde gelen e-ticaret platformu Trendyol ile Birleşik Arap Emirlikleri merkezli Castle Investments, Ankara Temelli'de 48 megavat bilgi işlem gücüne sahip bir veri merkezi geliştirmek ve işletmek üzere işbirliği anlaşması yaptı.
Anlaşma, Dubai'de imzalandı. Törene Trendyol Grubu Başkanı Çağlayan Çetin, Castle Investments CEO’su Tarek Al Ashram, BAE Yapay Zeka Bakanı Omar bin Sultan Al Olama ve TBMM Sanayi Komisyonu Başkanı Mustafa Varank katıldı. 500 milyon dolarlık yatırım ile inşa edilecek Ankara Veri Merkezi, Uptime Tier III sertifikalı olacak şekilde planlandı.
İLK FAZ 2026 SONBAHARINDA DEVREYE ALINACAK
Projede ilk etapta 9,6 megavatlık BT kapasitesi hedefleniyor ve bu fazın 2026'nın üçüncü çeyreğinde tamamlanması bekleniyor. Trendyol, kapasitenin yüzde 40’ını kendisi kullanırken, kalan kısım diğer büyük ölçekli bulut hizmet sağlayıcıları ve kurumsal müşterilere açılacak.
STRATEJİK ORTAKLIK: TEKNOLOJİ, VERİ VE YATIRIM
Çetin, bu yatırımın Türkiye’nin dijital altyapısını güçlendirme hedefinin bir parçası olduğunu belirterek, “Veriyi Türkiye’de tutmak zorundayız. Bu yatırım, hem iç talebi hem de uluslararası e-ihracat büyümesini destekleyecek,” dedi. Castle Investments’in bölgedeki deneyimine değinen Çetin, “Bölgedeki hiper ölçekli veri merkezi tecrübesi, küresel teknoloji devleriyle çalışmaları ve tedarik zinciri yönetim becerileri onları ideal ortak haline getirdi,” ifadelerini kullandı.
Castle Investments CEO’su Al Ashram ise, “Bu merkez, bölgenin dijital geleceğini şekillendirecek simge bir yapı olacak,” diyerek işbirliğinin stratejik önemini vurguladı.
KÖRFEZ HEDEFLERİ BÜYÜYOR
Trendyol, Körfez operasyonlarına 2023 Ağustos’unda başladı ve şu anda Suudi Arabistan, BAE, Katar, Kuveyt, Bahreyn ve Umman olmak üzere altı ülkede faaliyet gösteriyor. Şirket, bir yılda 3,5 milyon aktif kullanıcıya 35 milyondan fazla ürün ulaştırdı. 2025 sonuna kadar hedef: 4,5 milyon kullanıcı ve 11 milyon sipariş.