Hemşirelikte kalite artacak

Hemşirelikte kalite artacak

Sağlık Bakanlığı ve Koç Üniversitesi tarafından düzenlenen Hemşirelik Hizmetlerinde Kalite Günleri Seminerleri'nin ikincisi Konya'da düzenlendi. Seminerde hemşirelik hizmetinin nasıl daha kaliteli sunulabileceği tartışıldı.

Konya Ticaret Odası Konferans Salonu'nda gerçekleştirilen seminere Sağlık Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Mehmet Ulvi Saran, Konya İl Sağlık Müdürü Hasan Küçükkendirci ve hemşireler katıldı. Seminer öncesi bir konuşma yapan Sağlık Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Mehmet Ulvi Saran, sağlıkta hizmet kalitesinin hasta odaklılığa bağlı olduğunu belirterek, “Hasta odaklı hizmet hasta güvenliğine, hasta güvenliği ise hemşirelik hizmetlerindeki kaliteye bağlıdır. Hasta güvenliğinin en kritik bölümünde hemşireler yer almaktadır. Hasta güvenliğinde kalite, yüksek bilgi ve beceri sahibi hemşireler sayesinde gerçekleşebilir. Bu tür eğitim seminerleri ile hemşirelerimizin bilgi dağarcığını geliştirmek ve mesleğe bakış açılarını değiştirip vizyon kazandırma gayreti içindeyiz” dedi.

Seminerde konuşan Marmara Üniversitesi Hemşirelik Meslek Yüksek Okulu Öğretim Üyesi Prof. Dr. Nuran Kömürcü ise, günümüzde her şeyin çok hızlı bir değişim gösterdiğini dile getirerek, “Bilgi çağında insanlar ve kurumlar bu değişime mutlaka ayak uydurmalıdır. Günümüzde kuruluşlar eski klasik işletme yöntemlerini bir kenara bırakıp değişen çağdaş işletim yöntemlerine dönmüş durumda. Değişim yanında kaliteyi de getirecektir. Kalite sağlık alanında olmazsa olmaz unsurlardandır. Çünkü yaptığımız işin geri dönüşü çok zor ve en ufak hata insan hayatı ile ödenebiliyor. Bu nedenle yaptığımız işte kaliteyi yakalamak için değişime ayak uydurmamız gerekir” şeklinde konuştu.