Hastalar sağlık ocağına gelsin!
Konya halkının sağlık ocaklarına ilgi göstermediğini belirten İl Sağlık Müdürü Dr. Hasan Küçükkendirci, “Aile hekimliğinin temellerinin atıldığı bu kuruluşları vatandaşlarımızın mutlaka gelip görmesi gerekir” dedi
İl Sağlık Müdürü Dr. Hasan Küçükkendirci, hastaneleri aratmayacak şekilde yapılandırılan sağlık ocaklarına halkın ilgiyi göstermemesinden yakındı.
Sağlık ocaklarında kan, idrar gibi tahlillerin günlük yapıldığını hatırlatan Küçükkendirci, "Konya her geçen gün büyüyüp gelişen bir şehir. Nüfus artıkça hasta yoğunluğu da artıyor. Hal böyle olunca da sağlık kuruluşlarımızda hastalarımız uzun süre sırada beklemek zorunda kalıyor. Buna rağmen birçok kişi mahallesindeki sağlık ocağına gitmiyor. Halkımızı hastane hizmetlerinden hiçbir eksiği bulunmayan sağlık ocaklarında tedavi olmaya çağırıyoruz” dedi. Konya’da 25 tane Sağlık Ocağı bulunduğunu söyleyen Dr. Hasan Küçükkendirci, “Hedefimiz halkımızı sağlık ocaklarına yönelttikten sonra her mahalleye bir sağlık ocağı yapmak. Çünkü sağlık ocakları ne kadar çok olursa hastanelerdeki hasta yoğunluğu azalır ve halkımız daha iyi sağlık hizmeti alır. Burada amaç aile ortamının bulunduğu sağlık kuruluşlarında; aile hekimliği projesinin bir an önce hayata geçirilmesini sağlamak. Avrupa’da yaygın olarak devam eden aile hekimliği ülkemizde de kısmen faaliyete geçti. Aile hekimliğinin bir an önce hayata geçirilmesi için halkımız mutlaka sağlık ocaklarına gerekli ilgiyi göstermesi gerekir” şeklinde ifade etti. Mustafa Varol-memleket