Haşereler kaynağında yok ediliyor

Haşereler kaynağında yok ediliyor

Selçuklu Belediyesi, haşerelerin çıkış noktası olan çöp konteynırlarını, rogarları ve ağaçları titizlikle ilaçlıyor.

Havaların aşırı derecede ısınması nedeniyle haşere ile mücadelede ekip sayısını artıran Selçuklu Belediyesi, haşerelerin çıkış noktası olan çöp konteynırlarını, rogarları ve ağaçları titizlikle ilaçlıyor.

Temizlik İşleri, Park ve Bahçeler ve Veteriner Müdürlüğü tarafından oluşturulan haşere ile mücadele ekipleri, çalışmalar kapsamında şu ana kadar 750 kg ilaç karışımından 630 ton ilaçlama çalışması yaptı. Haşere ile mücadelede titizlikle çalışmalarını sürdüren ekipler, havaların aşırı derecede ısınmasına paralel olarak haşereleri kaynağında yok ederek, daha başarılı sonuç alıyorlar. Ayrıca plan dahilinde bütün mahallelerde saat 23:00 ile 07:00 saatleri arasında soğuk sisleme ve ilaçlama yapılarak özellikle vatandaşların ilaçlamadan korunmaları sağlanıyor. Çalışmalar kapsamında aile dinlenme parkı, refüjler, çocuk oyun alanları, ağaçlandırma sahaları ve yol kenarlarında bulunan ağaçlar ile çim alanların ilaçlamasını yapan ekipler, ağaçlardan üreyen haşerelerin rahatsızlık vermemesi için yoğun çapa sarf ediyor. Haşerelerin hızla ürediği çöp bidonları ve konteynırları sabah, öğle ve akşam saatlerinde ilaçlayan ekipler, Temizlik hizmetlerinde kullanılan araçlarıda günlük dezenfekte ediyorlar. Çöplerin bidon dışına atılması ve evsel atıkların poşetlenmeden bidonlara bırakılmasının haşerenin üremesine imkan verdiğini belirten yetkililer vatandaşların daha dikkatli olmalarını istedi.