Gözaltına alınan 12 BDP'li serbest
BDP tarafından Konya'da dün düzenlenen miting ardından çıkan gerginlikte, 'polise mukavemet' suçundan gözaltına alınan 12 kişi çıkarıldıkları nöbetçi mahkeme tarafından tutuksuz yargılanmak üzere serbest bırakıldı.
BDP'in Hükümet Meydanı'nda düzenlenen mitinge BDP Başkan Vekili Hamit Geylani'nin katıldı. Miting ve yerel konser ardından dağılan BDP'lilere bir grup ülkücü tepki gösterip, pet şişe fırlattı. BDP'liler de karşı koymak isteyince polis iki grubu birbirinden ayırdı. Polis, o sırada yoldan geçen belediye otobüsünü durdurup güvenlik gerekçesiyle BDP'lileri otobüse bindirip uzaklaştırmak istedi. Ancak, BDP'liler binmek istemedi. BDP'liler ile polis arasında gerginlik çıkınca polis, biber gazı kullandı. Ardından polis ile BDP'liler arasında kovalamaca oldu.
BDP'liler ara sokaklara dağılarak kaçarken bazı BDP'liler 'Polise mukavemet' suçundan gözaltına alındı. Gözaltına alınan şüpheliler çıkarıldıkları nöbetçi mahkeme tarafından tutuksuz yargılanmak üzere serbest bırakıldı. Gözaltına şüphelilerden 7'sinin 13 Nisan 2011 tarihinde polis tarafından terör örgütü PKK'nın gençlik yapılanmasına yönelik yaptığı operasyonda gözaltına alındığı belirtildi