Göllerdeki su miktarı arttı
Küresel ısınmanın etkisiyle kuruma tehlikesiyle karşılaşan göllerde su seviyesi yağışlarla birlikte sevindirici boyuta ulaştı.
Küresel ısınmanın etkisiyle kuruma tehlikesiyle karşılaşan göllerde su seviyesi yağışlarla birlikte sevindirici boyuta ulaştı. Kış aylarında mevsim normallerinde yağış alan Türkiye'nin en büyük tatlı su gölü olan Beyşehir Gölü'ndeki su miktarı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 33 oranında arttı. Devlet Su İşleri (DSİ) 4. Bölge Müdürlüğü ve Beyşehir İlçe Tarım Müdürlüğü yetkilileri, 2008 Eylül-2009 Şubat döneminde, Konya'da metrekareye 259.6 milimetre yağış düştüğünü bildirdi. En çok yağış alan Seydişehir ilçesinde metrekareye 737.6 milimetre, Beyşehir'de 695.8 milimetre ,en kurak ilçe olan Karapınar'da ise metrekareye 234.3 milimetre yağış kaydedilirken, Konya geneli ortalamasında yağışlar mevsim normalleri seviyelerinde gerçekleşti. Yağışlar, Türkiye'nin en büyük tatlı su gölü olan Beyşehir Gölü'ndeki su miktarını, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 33 oranında artırdı. Geçen yıl mart ayında 2 milyar 411 milyon metreküp su bulunan Beyşehir Gölü'nde su miktarı 3 milyar 203 milyon metreküpe yükseldi. Yetkililer, Konya Ovası'nın tarımsal su ihtiyacını karşılayan en büyük kaynak olan Beyşehir Gölü'nün doluluk oranının sevindirici olduğunu belirtti. Diğer yandan su seviyesinin yükselmesi nedeniyle DSİ kapakları açarak göldeki suyun çevre İlçelerdeki barajlara akıtması tepkilere neden oldu. Bunun üzerine Beyşehir Belediyesi ile DSİ 4 Bölge Müdürlüğü mahkemelik oldu. Mahkemenin önümüzdeki günlerde sonuçlandırılacağı ifade edildi. 2008 yılına kadar Beyşehir Gölü'ndeki su seviyesi, kış yağışlarının yetersiz olması ve görülen kuraklık nedeniyle tarımsal sulama için her yıl biraz daha yüksek miktarda su çekilmesinden dolayı önemli oranda azalmıştı. Suyun azalması nedeniyle güneş ışınlarının deniz dibine ulaşması göl tabanında otlanma sorununu getirmiş, aşırı otlanma ve su seviyesinin düşmesiyle yaz mevsiminde gölde kullanılan gezinti yatları çalışamaz hale gelmişti. İşletmeciler ise tabanı yere yakın olmayan özel gezinti teknelerini getirmek zorunda kalmıştı. Geçen yıl yaz aylarında festival için göle getirilen gösteri tekneleri, tabandaki yoğun ot nedeniyle arıza yaptığı için kullanılamamıştı. Memleket