
Geleceğin sağlıkçıları Özel Lokman Hekim Meslek Lisesi’nde yetişiyor
2011 yılında Eğitim-Öğretim hayatına başlayan Özel Konya Lokman Hekim Sağlık Meslek Lisesi, üst düzey eğitim vermeyi ve öğrencilerinin mesleğe atıldıklarında topluma yararlı bireyler yetiştirmeyi kendine ilke ediniyor
2011 yılında Eğitim-Öğretim hayatına başlayan Özel Konya Lokman Hekim Sağlık Meslek Lisesi, bünyesinde bulundurduğu 17 meslek dersi öğretmeni, 30 genel kültür öğretmeni ve 3 rehber öğretmen ile öğrencilerine üst düzey eğitim vermeyi ve öğrencilerinin mesleğe atıldıklarında topluma yararlı bireyler yetiştirmeyi kendine ilke ediniyor
Özel Konya Lokman Hekim Sağlık Meslek Lisesi Müdürü Osman Kabalak, okul müdürüğü görevini yürüttüğü Özel Konya Lokman Hekim Sağlık Meslek Lisesi’nin işleyişi ve faaliyetleri hakkında açıklamalarda bulundu. Okulun 2011 yılında eğitim öğretime açıldığını belirten Osman Kabalak, “Okulumuz ilk faaliyete geçtiği 2011 yılında bünyesinde 216 öğrenci bulunmaktaydı. O zaman ki adı Anadolu sağlık meslek lisesiydi. Biliyorsunuz 2014 yılında sağlık meslek lisesi kısımları mesleki ve teknik Anadolu lisesine dönüştürüldü. Okulumuz Anadolu meslek lisesi programı uyguluyor” ifadelerini kullandı.
3 BÖLÜMDE EĞİTİM
Okulun bünyesinde 3 bölümde eğitim verildiğini aktaran Kabalak, “2014 yılından itibaren devlette de kamuda da 3 bölüm var. Bu bölümler; yardımcı hemşirelik, yardımcı ebelik ve hasta bakım teknisyenliği bölümleri var. Bu şu anda fiilen devam ediyor. Sağlık meslek lisesi olarak baktığımız zaman 3 bölüm yani kamuda da bu bölümler var özelde de bu bölümler var. Diğer acil tıp teknisyenliği olsun, laboratuar teknisyenliği, radyoloji teknisyenliği gibi alanlar artık üst öğrenim yani 2 yıllık yüksek okullar şeklinde veriliyor. Bu bölümler fiilen lisede verilmiyor” diye konuştu.
NEDEN LOKMAN HEKİM?
Neden özel Lokman Hekim Sağlık Meslek Lisesi’nin tercih edilmesi gerektiği hakkında konuşan Kabalak, “ Okulumuzda insan sevgisi odaklı eğitim anlayışı hakim. Kendilerini üst düzeyde yetiştirmiş ve geliştirmiş olan öğretmenlerle öğrencilerimizi en iyi şekilde geleceğe hazırlıyoruz. Tüm gerekli donanım bulunmakta. Öğrencilerimiz önemli hastanelerde staj yapma imkanına sahip oluyorlar. Çeşitli sosyal ve kültürel faaliyetlere de katılma imkanı bulunduğu için bizi tercih ediyorlar” dedi.
2006’DA MEB’E DEVREDİLDİ
Sağlık Meslek Liselerinin geçmiş tarihine ilişkin de açıklamalarda bulunan Kabalak, “Sağlık meslek liselerin geçmişine baktığımız zaman Sağlık Bakanlığı’na bağlı okullardı hepsi. 2006 yılında kanunla Milli eğitim Bakanlığı’na devredildi. 2006 yılından beride devam ediyor. Tabi geçişlerde bazı zorluklar yaşandı. Nedeni şu: her ne kadar okullar MEB’e bağlı olsa da, işlerin büyük bir kısmı sağlık bakanlığı ile. 11. ve 12. sınıflar haftanın 3 günü hastanelerde. Dolaysıyla siz ister istemez tamamen çocukların staj gördüğü yerlerin tamamı da Sağlık Bakanlığı’na bağlı. Biz de ister istemez zamanında hangi bakanlığın personeliyiz diyoruz. MEB’in mi sağlık bakanlığının mı? Tabi okulumuz özel öğretim kurumları genel müdürlüğüne bağlı. Burada da herhangi bir şey değişmiyor. Özel Öğretim Genel Müdürlüğü’ne bağlı olsanız da, normal kamuda olsanız da, direk MEB’e bağlı olsanız da işleyiş aynı. İşimiz hastanelerle. Biz bu çocuklara okulda temelde en iyi şekilde teorik bilgileri vermeye çalışıyoruz fakat asıl öğrenecekleri yerler ise hastanelerdir. Yani ikili ilişkiler mutlaka iyi olmak zorunda, hastaneler ile biz bu ilişkimizi sıcak tutmak zorundayız” dedi.
735 ÖĞRENCİ, 50 ÖĞRETMEN
Okulun öğretmen ve öğrencileri hakkında da konuşan Kabalak, “Okulumuz şu anlamda şanslı, 17 tane meslek dersi öğretmenimiz var 30 tane genel kültür öğretmenimiz var. 3 rehber öğretmenimiz var. Bu 17 meslek dersi öğretmenlerimizden fiilen Konya’da ki ve Türkiye’deki meslek liselerinde okutulan meslek dersi kitaplarının çoğunu bizim kendi öğretmelerimiz yazıyor. Hatta arıyorlar okulumuza öğretmenlerimize teşekkür ediyorlar. O öğretmenlerde takıldıkları herhangi bir konuda arayıp öğretmenlerimizden bilgi alıyorlar. Örgenciler kitaplarını yazan hocaları karsılarında görüp ders alıklarından dolayı onlara bunu şans olarak görmelerini söylüyoruz. Öğrenci sayımız 735. Ara sınıflarımızda da kontenjanımız yok. Her yıl biz kontenjanımız gereği 220 öğrenci alabiliyoruz. Sağlık bakanlığı ve MEB yaptığı protokol gereği hastanelere ek protokol yaptık personel sayılarına göre okullara kontenjan verildi. Ama MEB in gecen yıl çıkardığı bir yönetmelikte her okul bir şube az alacak. Bunlardan biriside bizim okulumuz. Daha önce ki hemşirelik müfredatında 11 ve 12 de staja çıkıyorlardı. Simdi 12. Sınıfta haftanın 3 günü çocuklar daha önceki müfredatta olduğu gibi staja çıkacaklar” dedi.
DİSİPLİNDEN TAVİZ YOK
Okula kayıt yaptıran öğrencilerde aranan kriterler hakkında bilgiler veren Kabalak, “İlk kayıt olduğu zaman araştırmadan gelen bazı öğrenciler, ‘Ya bu ne bicim okul ya bu nasıl disiplin’ diyebiliyor. Şimdi diyoruz ki say bakalım ya nasıl bir okul disiplin derken neyi kastediyorsun. Kızlarda Saçlar toplu mu taranmış mı kontrol ediyorsunuz? Erkek öğrenciler için sakal kontrolü yapıyorsunuz? Kesinlikle okul da okul kıyafeti olacak. Bunun olması iş disiplini sağlıyor. Ve de mesleğe atıldığı zaman uyum sağlamasını kolaylaştırıyor. Bu disiplinin okulda verilmesi öğrencinin iş hayatında zorlanmasını engelliyor. Yani çocuk okula geldiği an nereye geldiğinin farkında olacak. Çocuk eli kolu cebinde okula rahat bir şekilde gelmeyecek. İşte her meslekte böyle ama sağlıkta daha farklı. Şimdi biz iğne yapana halk tabiri ile ne deriz eli hafif. Aslında onun elinin hafifliği ağırlığı değil, o hemşire konuşmasını iyi biliyor, o hasta girdiği zaman nasılsınız hanımefendi, beyefendi, geçmiş olsun demeyi biliyor bu da bu mesleğin olmazsa olmazlarından. Bakın hem insanı görevimiz hasta odasına vardığımızda günaydın amcacım teyzecim demek bizim işimizi aslında yüzde elli hafifleştiriyor. Biz basta yüzde 50 hastanın gönlünü fethediyoruz. Siz buna manevi anlamda da tecrübe anlamında da diyoruz ki dikkat etmesi gereken şeyleri söylüyoruz. Zor değil ancak bir iş disiplini gerektiriyor. Ben okulumda normalde yaz kıyafeti 15 Mayısta baslar. Ama benim öğretmenlerim basta ben hiçbir zaman resmi kıyafetler dışında başka bir kıyafetle gelmeyiz. Öğrencinin öğretmene baktığı anda onun kendisine bir rol seçiyor. Annenin babanın evde yaptıramadığını öğretmen kılığı kıyafetiyle davranışı ile rahatlıkla yaptırabiliyor. Bütün öğrenciler çok zeki herzeyi alıyor. Sizdeki bir yanlısı yazıyor. Bir öğretmen karsına çıkıp bir şeyler söylediğin de daha önceden yazdığı eksiyi hocaya söylüyor. O yüzden çocuklara karsı örnek olmak lazım” diye konuştu.
SADECE 12. SINIFTA STAJ
Müfredatta yapılan değişikliklere de değinen Kabalak, şunları kaydetti: “Hemşirelik programıyla mesleki tekniğe bağlı olduktan sonra Anadolu meslek programı uygulandıktan sonra ne oldu derseniz normalde o zamanki aldığı dersleri sağlık alanında alıyor. O zaman 10. Sınıfta çocuklar meslek dersi almaya başlıyor dolayısıyla kültür dersi alamıyorlardı. Bu durum üniversiteye hazırlanmada bir dezavantajdı. 10. Sınıflar daha önceki hemşirelik programında 18 saat genel kültür ortak dersi alıyordu, yeni programda ise 28 saat. Bakın arada 10 saat fark var. Seçmeli ders alıyorlar bunları genel kültür dersleri olarak seçiyoruz. 11 sınıfta daha önce çok sınırlıydı kültür dersi saati sayısı. Bu sene uyguladığımız müfredata göre ise 11. Sınıflarda 21 saat gibi genel kültür dersi alıyorlar. Tek dezavantajı staja sadece 12. Sınıfta çıkıyorlar.”
Necati Kiriş – Memleket