Gazeteciler Türkiye’nin dışa açılan gözüdür
AK Parti il Başkanı Mustafa Çevik, Konya’da yerli ve ulusal basında çalışan tüm gazetecilerin 24 Temmuz Basın Bayramı’nı kutladı.
Basının üzerinden sansürün kaldırılmasının demokrasideki önemine değinen Başkan Mustafa Çevik, “Basın demokratik hayatımızın vazgeçilmez unsurlarından birisidir. Basın, doğru, yansız ve hızlı biçimde bilgi ve haber vermek, olumsuzlukları sorgulamak, kamu yararını ilgilendiren konu ve olaylarda kamuoyu oluşturmak, toplumu aydınlatmak işlevini yerine getirirken, meslek ilkelerini ve etiğini gözetmek, kişilik haklarına, kişilik değerlerine, özel yaşama, gizlilik alanına saygı göstermelidir. Toplumun ihtiyaç duyduğu her konuda, bilgilendirme, aydınlatma, yönlendirme ve kamuoyu oluşturma gibi önemli bir görevi yerine getirmekte olan basının, bu işlevini en iyi şekilde yerine getirilebilmesi için, basın özgürlüğü hayati önem arz etmektedir" dedi. Bu konuda Türkiye de yapılması gerekenlerin olduğuna işaret eden Çevik, açıklamasında şu ifadelere yer verdi; "Basın özgürlüğünün var olabilmesi, demokrasinin sağlıklı işleyebilmesi, düşünce ve fikir özgürlüğünün toplumun bütün kesimlerinde yeterince kullanılabilmesinin, basının haber alma ve yaymasının önündeki engelleri kaldırmakla mümkündür. İlimizin her alanda başarıya ulaşmasında, basın mensuplarının gösterdikleri duyarlılığın ve bu konuda yaptıkları başarılı çalışmaların büyük katkı sağladığına inanıyorum. Bu duygu ve düşüncelerle basından sansürün kaldırılışının 100. yıl dönümünü ve 24 Temmuz Basın Bayramınızı candan kutlar, sağlık ve mutluluk dileğiyle, çalışmalarınızda başarılar dilerim" dedi.