Fiyatları indirdi, hisseleri çöktü: BYD’ye ‘ucuzluk’ pahalıya patladı
Çinli elektrikli araç üreticisi BYD, fiyatlarında %34’e varan indirimler sonrası sert hisse düşüşüyle karşı karşıya kaldı. Piyasa değeri 20 milyar dolar eridi, hükümet ve sektör temsilcileri ise müdahale sinyali verdi.
Çinli elektrikli araç üreticisi BYD, Mayıs ayı sonunda başlattığı yüzde 34’e varan indirim kampanyası sonrası hisse senetlerinde ciddi değer kaybı yaşadı. Şirketin hisseleri, rekor seviyesinin yüzde 13 altına gerilerken, iki haftalık süreçte piyasa değerinden 20 milyar dolar silindi.
Satış hedefinde risk büyüyor
BYD, Mayıs ayında 382 bin 476 araç satarak 2024’ün ilk 5 ayında toplamda 1,76 milyon adet satış gerçekleştirdi. Ancak şirketin tüm yıl için belirlediği 5,5 milyon adetlik hedefe ulaşabilmesi için kalan aylarda aylık ortalama 534 bin satış yapması gerekiyor.
Morgan Stanley analistleri, bu hedefin mevcut eğilimle zor göründüğünü belirtirken, Citigroup analistleri indirimlerin ardından bayilere yönelik haftalık müşteri trafiğinde %30-40 artış yaşanmış olabileceğini öngörüyor.
Hükümetten ve sektörden tepki
Fiyat indirimlerinin ardından Çin hükümeti ve sektörel kuruluşlar, bu hamlelerin sağlıksız rekabete yol açabileceği ve ürün kalitesi ile kâr marjlarını tehdit edebileceği yönünde uyarılarda bulundu. Çin Sanayi ve Bilgi Teknolojileri Bakanlığı, sektördeki düzeni sağlamak ve tüketici haklarını korumak için adımlarını artıracağını açıkladı.
Uzman: Artık indirimler tek başına yeterli değil
Solomons Group Asya Pasifik Yatırım Direktörü Andy Wong, BYD’nin hisse düşüşünün arkasında marj baskısı ve zayıflayan piyasa duyarlılığı olduğunu belirterek, “Rekabetin arttığı olgun pazarda agresif fiyatlandırma artık tek başına güçlü satış artışı garantisi sunmuyor” değerlendirmesinde bulundu.
