Evde Eğitim Uygulaması başladı
Konya İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından gönüllü öğretmenlerin işbirliğiyle Konya'da, sağlık sorunları nedeniyle okula gidemeyen öğrencilere evlerinde eğitim hizmeti verilmeye başlandı.
Melek AYDIN-Mürüvvet ŞAHİN
Konya İl Milli Eğitim Müdürü Halil Şahin, eğitimcilerle birlikte lösemi hastası Hasan Basri Güleç'i evinde ziyaret ederek yapılan çalışma hakkında bilgi verdi. İl Milli Eğitim Müdürü Şahin, Konya'nın merkez Selçuklu ve Meram ile taşra ilçeleri Beyşehir, Ereğli, Kadınhanı ilçelerinde evden çıkamayan 10 öğrencinin bugün itibariyle evde eğitim almaya başladığını söyledi. 6 ay süreyle evden çıkamayarak bu durumu tam teşekküllü devlet hastanelerinden doktor raporuyla belgelendiren çocukların eğitimden geri kalmasını önlemeye çalıştıklarını anlatan Halil Şahin, "Bu uygulamadan yararlanmak için 50 öğrenci müracaat etti. İstenilen şartları taşıyan 10 öğrenci evde eğitim almaya başladı. Eğitim süresi içinde ihtiyaç olursa bu uygulama yenilenecek" dedi.
Selçuklu’da oturan lösemi hastası 7 yaşındaki Hasan Basri Güleç, evde eğitim almaya başladı. Hiç okula gidemeyen ve evden çıkamayan lösemi hastası öğrenciye hafta içi her gün günde 2 saat ilköğretim birinci sınıf dersleri verilecek. Özel eğitim gören öğrenciler sınıfta kalmadan eğitimlerine devam edebilecek.
Hasan Basri Güleç’in ailesi çocuklarının eğitim görecek olmasından dolayı mutlu olduklarını dile getirdi. Meram Tıp Fakültesi Hastanesi'nde tedavisi süren Hasan Basri Güleç'in öğretmeni Şirvan Demirhan Koku ise, projede yer almanın sevindirici olduğunu belirtti.