Espressolab, 400. Mağazasını Kazakistan'da Açarak Küresel Büyümesini Sürdürüyor
Türkiye'nin yenilikçi kahve zinciri Espressolab, 11. yılında 400. mağazasına ulaştığını duyurdu. Orta Asya pazarındaki ilk adımını Kazakistan'ın Almatı şehrinde atan şirket, faaliyet gösterdiği ülke sayısını 18'e çıkardı.
Türkiye'nin önde gelen yenilikçi kahve zincir şirketlerinden Espressolab, küresel büyüme stratejisi doğrultusunda önemli bir kilometre taşını geride bıraktı. Şirket, 400'üncü mağazasını Orta Asya'nın en önemli destinasyonlarından Kazakistan'ın Almatı şehrinde açtığını duyurdu.
11'inci yıllarında 400 mağazaya ulaşmanın gururunu yaşadıklarını belirten Espressolab Kurucusu Esat Kocadağ, "Kazakistan'daki mağazamızın açılışı ile faaliyet gösterdiğimiz ülke sayısı 18'e ulaştı. Yeni nesil kahve kültürü ve deneyimini birçok farklı ülkeye taşımaya devam ediyoruz. Kazakistan, uluslararası büyüme stratejimizin Orta Asya'daki önemli noktalarından biri olacak" değerlendirmesinde bulundu.

Yeni nesil kahve kültürünün, özellikle Z kuşağının benimsemesiyle birlikte Orta Doğu, Kuzey Afrika ve özellikle Orta Asya bölgelerinde yükselen bir trend olarak öne çıktığı görülüyor. Bölgenin en hızlı büyüyen ekonomilerinden Kazakistan'da ilk mağazasını açan Espressolab, bu pazar potansiyelini değerlendirerek stratejik bir atılım gerçekleştirdi.
Kocadağ, sürdürülebilir büyüme vizyonlarının altını çizerek, "Orta Asya bölgesi, küreselde güçlü bir pazar potansiyeline sahip. Almatı'daki bu ilk mağazamız, ilerleyen dönem için planladığımız yeni mağazalara yönelik kıymetli bir adım. Sürdürülebilir büyüme vizyonumuzla yurtdışı gelirlerimizi 2026 yılı sonunda yüzde 50 düzeyine ulaştırmayı amaçlıyoruz" dedi.
Hedef 28 Ülke ve Daha Fazla Mağaza
Şirketin global hedefleri oldukça iddialı. Kocadağ, 400'e ulaşan mağaza sayısını artırmaya devam edeceklerini belirterek, "Açılışı planlanan mağazalarımızla da bulunduğumuz ülke sayısını 28'e ulaştırmak ve vizyonumuzu daha geniş coğrafyalarla buluşturmak hedefindeyiz" ifadelerini kullandı.

Espressolab'ın farklı bölgelerdeki büyüme hazırlıkları da hızla sürüyor. Şirket, geçtiğimiz dönemlerde Ürdün ve Filistin'de mağaza açılışlarını gerçekleştirmişti. Gelecek dönem planlarına değinen Kocadağ, "Pakistan'da 20 yeni mağaza ile güçlü bir atılım hedefliyoruz. Kırgızistan, Kongo Cumhuriyeti, Azerbaycan, Bali, Somali ve Suriye gibi lokasyonlardaki mağazalaşma süreçlerimiz hızla devam ediyor" diye konuştu.
Çay Ülkelerinde Kahve Trendi Yükselişte
Metinde belirtilen araştırmalara göre, çay kültürüyle bilinen Kazakistan, Özbekistan, Kırgızistan, Türkmenistan ve Tacikistan'ı içeren Orta Asya'da yeni nesil kahve kültürü yükselişte. Özellikle Almatı ve Astana gibi büyük şehirlerde kahve, artık sosyal bir paylaşım ve yaşam tarzı deneyimi olarak benimseniyor. Tüketicilerin modern demleme yöntemlerini, farklı kafe konseptlerini ve özel kahvenin sunduğu topluluk atmosferini keşfetmeye istekli olduğu kaydediliyor.
Kaynak:
