Enpara kredi kartı sahiplerine kart aidatı verecek

Enpara kredi kartı sahiplerine kart aidatı verecek

QNB Finansbank Genel Müdürü Güzeloğlu:- "Enpara kredi kartına sahip müşterilerimizden kart aidatı almıyoruz, bilakis bir yılın sonunda onlara kart aidatı vereceğiz. Bu tutar da 100 TL olacak"- "Biz gerçekten Türkiye'nin 'ilk' ve 'tek' şubesi olmadan işlem

İSTANBUL (AA) - MURAT BİRİNCİ - QNB Finansbank Genel Müdürü Temel Güzeloğlu, "Enpara kredi kartına sahip müşterilerimizden kart aidatı almıyoruz, bilakis bir yılın sonunda onlara kart aidatı vereceğiz. Bu tutar da 100 TL olacak." dedi.

Enpara.com'un 5'inci kuruluş yılı dolayısıyla AA muhabirine değerlendirmelerde bulunan Güzeloğlu, enpara.com'un Ekim 2012'de QNB Finansbank tarafından tüm hizmetlerini sadece dijital kanallar üzerinden sunan Türkiye'nin ilk şubesiz dijital bankası olarak kurulduğunu hatırlattı.

Güzeloğlu, Enpara'da kasım sonu itibarıyla 900 bin müşteriye hizmet verdiklerini, mevduatların yaklaşık 7 milyar liraya ulaştığını ve kullandırılan kredi miktarının 1,2 milyar lira olduğunu belirtti.

Enpara.com üzerinden kredi vermeye başladıkları Eylül 2014'ten bu yana toplam 3,5 milyar liralık kredi kullandırımı yaptıklarını bildiren Güzeloğlu, Enpara'nın tüm süreçlerini QNB Finansbank'tan ayrı yürüttüklerini bildirerek, "Böyle de kurgulanması gerekiyor. Enpara'yı kurarken, şubeleri tamamen resimden çıkarttık. Enpara.com yüzde 100 dijital. Dünyada da benzeri fazlaca yok. Pek çok banka 'biz en dijital bankayız', 'dijitalin en iyisi biziz' diyor. Ama gerçek anlamda şubenin resmin içinde olmadığı, tamamen dijital olan ilk ve tek dijital banka enpara.com'dur." ifadelerini kullandı.


- "Maliyet avantajını müşterilerle paylaşıyoruz"


Temel Güzeloğlu, 12 Aralık itibarıyla Enpara kredi kartını müşterilerin hizmetine sunduklarını ve piyasadaki diğer kredi kartların tüm özelliklerini taşıdığını belirtti.

Enpara kredi kartının özellikle iki özelliği ile diğerlerinden ayrıştığını vurgulayan Güzleoğlu, "Birinci özellik peşin alışverişlerin mobil ya da internet şubesinden maliyeti olmadan taksitlendirilmesi. Tabii bu imkan sınırsız sayıda değil. Ayda 3 defa ve toplam 3 bin liraya kadar işlemlerde bunu yapabiliyorsunuz. CardFinans'taki tüm özellikleri Enpara kredi kartında bulabilirsiniz. Asıl vurucu özellik ise kart aidatının olmaması. Enpara kredi kartına sahip müşterilerimizden kart aidatı almıyoruz, bilakis bir yılın sonunda onlara kart aidatı vereceğiz. Bu tutar da 100 TL olacak. Kart piyasasına değişik iki özellikle çıkıyoruz." diye konuştu.

Güzeloğlu, Enpara'nın müşteriye sorun çıkarmayan, müşterinin hayatını kolaylaştıran süreçleri ile öne çıktığını ifade etti.

Herhangi bir sorun olması durumunda müşterilerin 30 saniye içerisinde çağrı merkezine ulaşabildiğini anlatan Güzeloğlu, sıklıkla "Neden diğer bankalar bunu yapamıyor?" sorusu ile karşılaştıklarını söyledi.

Güzeloğlu, şubelerin resimden çıkarılmasıyla çok büyük maliyet avantajı elde edildiğini ve o maliyet avantajının önemli kısmının müşterilerle paylaşıldığını dile getirdi.

Diğer bankaların maliyetlerinin yüksek olması nedeniyle 30 saniyede telefonlara cevap veremediğinin altını çizen Güzeloğlu, "Hem şube hem de çağrı merkezi maliyeti öde, hem aidat alma aidat öde, bunları yapamazsınız. Şube altyapısı maliyetini ortadan kaldırdığınız zaman, tamamen dijital platforma geçtiğinizde faydayı müşterilerle paylaştığınızda böyle bir resim çıkıyor. " dedi.


- "Müşteri sayısında 1 milyonu aşacağız"


QNB Finansbank Genel Müdürü Güzeloğlu, Enpara'da müşteri ile ilk temasın Enpara müşteri temsilcisi ile başladığını, saha personelinin müşterinin işlemlerini tamamladığını, müşterinin atması gereken imzaları aldığını ve Enpara'nın özelliklerini anlatarak sisteme giriş yapabilmelerini sağladıklarını anlattı.

Enpara'nın müşteri kazanım hızının çok yüksek olduğunu belirten Güzeloğlu, "Haftada 5 bini bulabiliyor. Hatta 8 binleri görebiliyor. Bu kadar müşteriyi kazanırken herkesi tek tek ziyaret etmek için 175 kişilik saha ekibimiz var." ifadesini kullandı.

Güzeloğlu, kredi kartı hizmetinin ardından müşteri sayılarının 1 milyonun üzerini göreceğini, sosyal medyada Enpara olarak şikayetten ziyade övgüler ve mutluluk gördüklerini söyledi.

Enpara'nın en çok insanların birbirine tavsiyesiyle büyüdüğüne dikkati çeken Güzeloğlu, "Birkaç yıl sonra Enpara, Türkiye'nin ilk 10 bankası arasında en büyük bireysel bankalarından bir tanesi olacak. Yani bireysel bankacılık boyutu itibarıyla ilk 10'a girecek." dedi.


- "Yapay zeka kredi değerlendirme süreçlerinde aktif kullanacak"


Temel Güzeloğlu, dijital bankacılıkta herkesin "ilk" ifadesini çok kullandığını ve "ilk" demenin moda bir durum haline geldiğini belirterek, "Gerçi neye ilk diyorlar onu da bilmiyorum. Biz gerçekten Türkiye'nin 'ilk' ve 'tek' şubesi olmadan işlem yapabilen dijital bankacılık platformuyuz ya da bankasıyız. Müşteri algısı itibarıyla Enpara bir bankadır." ifadelerini kullandı.

Teknolojideki hızlı değişimin bankacılık sektörüne etkisini değerlendiren Güzeloğlu, şunları kaydetti:

"Gelecekte teknolojinin bireysel bankacılığın önemini azaltacağını düşünüyorum. Önümüzdeki 5-10 yıl içerisinde şubenin sadece çok özellikli danışmanlık gerektirecek konularda birkaç merkezde olacak şekilde yerini koruyacağını düşünüyorum. KOBİ, ticari ve kurumsal bankacılık için elbette şubeleşme önemini koruyacak. Ancak bireysel bankacılıkta şubeleşme gerileyecek.

Yapay zekanın ve robotların süreçlere dahil olduğu bir dünya geliyor. Bunlar da bankacılık sektöründe değişiklik getirecek. Bunların bir bölümünü müşteriler görecek, bir kısmını görmeyecek. Örneğin yapay zekanın kredi değerlendirme süreçlerinde aktif olarak kullanacağını düşünüyorum. Bireysel kredilerde halihazırda makineler değerlendiriyor. Ancak gelecek dönemlerde şirketlerin kredi derecelendirmelerinin de yapay zeka yoluyla değerlendirileceğini göreceğiz."


- "EFT ve havaleler ücretsiz"


Temel Güzeloğlu, banka operasyonlarında imza kontrollerinin bulunduğunu, gelecekte bu işlerin robotlar aracılığı ile yapılacağını belirterek, "Bu sayede imza sahteciliğinin de önüne geçilecek. Çağrı merkezlerinde de yapay zeka kullanılacak. Artık müşteriler bir robotla konuşup sorunlarını halledecek." dedi.

Tekrar eden işlerin (imza kontrolü gibi) yavaş yavaş azalacağını ve ortadan kalkacağını tahmin eden Güzeloğlu, belli bir süre sonra böyle bir işin kalmayacağını söyledi.

Güzeloğlu, bu işlerden çalışanların yerine ilgili sistemi kuran kişilerin istihdam edileceğini, bankacılık sisteminde otomasyonda daha az ama daha nitelikli insanların çalışacağını dile getirdi.

Enpara gibi platformların gelecekte artacağını düşünen Güzeloğlu, "Biz bu konuda lideriz ama bizi takip edenler var. Yavaş yavaş herkesin bu konuya evrileceğini düşünüyorum. Her zaman mevduat ile kredi faizleri beraber yükselir. 'Mevduat faizleri yükseldi ama kredi faizlerini düşük tutalım' diyemezsiniz. Normalde bankaların operasyonel maliyetlerini karşılamak için aldıkları masraf ve komisyonları almayarak müşteriye değer sağlayabilirsiniz. Enpara.com'da Türk lirası EFT ve havalede ücret ve komisyon alınmıyor. Buradan gelirimiz sıfır. Ücret ve komisyon alsaydık buradaki gelirler, toplam gelirlerin yüzde 25-30'una denk gelirdi." şeklinde konuştu.


- "Şu ana kadar ölçülmüş en yüksek net tavsiye skoru Enpara'nın"


Enpara.com Direktörü Cumhur Türkmen de Enpara'da kredi kart aidatının hiç alınmayacağı gibi müşterilere bir yılın sonunda aidat vereceklerini belirterek, "Şunu diyoruz, 'Bir yılın sonunda 12 kart ekstresi keseceğiz. En az 6 ekstrede 10 liranın üzerinde 10 tane işlem olacak.' Burada amaç kartın düzenli kullanılması. Biz kazan-kazan anlayışını benimsedik." dedi.

Enpara'nın kurucu ekibinin 8 kişi olduğunu ve ilk lansmanda bu sayının 150 kişiye ulaştığını ifade eden Türkmen, şunları kaydetti:

"Şimdi 500 çalışana ulaştık. Çalışanımızın 175'i saha ekibi. Türkiye'nin 60 iline kendi saha ekibimizle ziyaret gerçekleştiriyoruz. 21 ile ise kurye ile gidiyoruz. Enpara'nın şu anki büyüklüğü 120-150 şubeli bir banka düzeyinde. 2-3 yıl sonra 250 şube büyüklüğündeki bir banka şekline gelir. Türkiye'de 'dijital banka' terminolojisini ilk kez kullanan, Enpara.com'dur. Bütün bankaların mobil ya da internet şubesi vardı. Adları alternatif dağıtım kanallarıydı. Dijital banka terminolojisi kullanmaya başladıktan sonra bankalar organizasyonlarındaki isimleri dijital bankacılık, direkt bankacılık şeklinde değiştirmeye başladı."

Türkmen, Enpara'da iki müşteriden birinin tavsiye ile geldiğini, müşterilerin yüzde 85'inin 18-45 yaş grubunda bulunduğunu ve müşterilerin yüzde 16'sının da öğrenci olduğunu söyledi.

Enpara'nın net tavsiye skorunun 76 olduğuna dikkati çeken Türkmen, "Bu çok yüksek bir rakam. Dünyada ölçülen en yüksek net tavsiye skoru 81 ile Harley Davidson. İlk çıktığında iPhone'nun net tavsiye skoru 69 idi. Türkiye'de şu ana kadar ölçülmüş en yüksek net tavsiye skoru Enpara'nın." ifadelerini kullandı.

AA

Kaynak:Haber Kaynağı

Etiketler :