Enkaz edebiyatı yapmadık
Hafta sonu Ereğli’de gerçekleştirilecek 7. Beyaz Kiraz Festivali münasebetiyle düzenlediği basın toplantısında, 2 yıllık icraatlarını anlatan Ereğli Belediye Başkanı Özdoğan, “Biz bugünlere gelirken enkaz edebiyatı yaparak gelmedik” ded
Ereğli Belediye Başkanı Ahmet Özdoğan, bu yıl 7. düzenleyecekleri Beyaz Kiraz Festivali ile ilgili Belediyeler Birliği konferans salonunda bir basın toplantısı düzenledi. 2 gün sürecek festivalle ilgili bilgi veren Özdoğan, festivale tüm Konyalıları davet etti. Konuşmasının büyük bir bölümünü 2 yıl 2 aylık Belediye Başkanlığı süresinde yaptığı çalışmalara değinen Başkan Özdoğan, “Biz bugünlere gelirken enkaz edebiyatı yaparak gelmedik” dedi. Konya’nın doğusunda 120 bin nüfusa, 450 km’lik yol ağına sahip Ereğli’de 20 yılda yapılan çalışmaları kendilerinin 2 yıl 2 ay kadar kısa bir sürede yaptıklarını vurgulayan Özdoğan, şöyle konuştu: “İlçemizin 150 km’lik alt yapı çalışması tamamladık. Bu yıl sonuna kadar 100 km’lik doğal gaz şebekesi tamamlayarak 10 bin abone ulaşmayı hedefliyoruz. Sosyal belediyecilik alanında ise, günlük bin 200 kişiye aşevimizden yemek dağıtılmakta. Ayrıca düzenlediğimiz ‘Kıyafet Kampanyamızda’ topladığımız giyeceklerle 18 bin insanımızın ihtiyaçlarını karşıladık. 18 milyon YTL olan Belediyemizin borcu şuanda 10 milyon YTL’ye indi. Borcumuzu öderken hem belediyemizin hizmetlerini sürdürdük hem de belediyemize 16 iş makinesi kazandırdık.” Dünya ve Türkiye’nin son yıllardaki en büyük probleminin kuraklık olduğuna dikkat çeken Özdoğan, “Türkiye’nin en hızlı çölleşen illerin başında Konya, Konya’nın çevresinde en hızlı çölleşmenin görüldüğü yerleşim alanlarının başında ise Ereğli ve Karapınar gelmektedir. Ereğli’mizdeki çölleşmenin sebebi Akgöl’ün kurumasıdır. Biz doğal dengenin yeniden sağlanması, 200’ün üzerinde kuş çeşidinin yaşadığı Akgöl’ü yeniden canlandırabilmek için hazırladığımız projeyi, 5 trilyon liraya ihale ettik. Projenin tamamlanmasıyla 35 bin hektarlık alanı 3-4 yılda doldurmayı planlıyoruz” dedi. Son yıllarda ilçede yaşanan don olaylarını da kuraklığa bağlayan Özdoğan, bu yıl ilçede yaşanan don sebebiyle meyve sebzede yaşanan maddi kaybın 40 trilyon lirayı bulduğunu söyledi.
Çetin Tofan-Memleket