Engellilerin yaşadıklarını anlamak için empati yaptılar

Engellilerin yaşadıklarını anlamak için empati yaptılar

Kütahya'da lise öğrencileri engellilerin sorunlarına dikkati çekmek amacıyla etkinlik düzenlendi

KÜTAHYA (AA) - Kütahya’da lise öğrencileri tarafından Engelliler Haftası dolayısıyla hazırlanan etkinlikte vatandaşlar, engellilerin yaşadığı zorlukları anlamak amacıyla gözlerine bandaj takıp yürüdü.

Seyitömer Çok Programlı Anadolu Lisesi yönetimi ve öğrencileri, engellilerin sorunlarının deneyimlenerek öğrenilmesi amacıyla Cumhuriyet Caddesi'nde etkinlik düzenlendi.

Okul müdür yardımcısı İsmail Tolga Sarı, gazetecilere yaptığı açıklamada, 10-16 Mayıs Engelliler Haftası nedeniyle öğrencilerle farkındalık etkinliği düzenlediklerini söyledi. Etkinlikle, engellilerin yaşadıkları zorluklara dikkati çekmek istediklerini belirten Sarı, şöyle konuştu:

"Buradaki etkinliğimizde vatandaşların engellilerin hallerinden anlamaları ve empati yapmalarını sağlamaya çalışıyoruz. Örneğin görme engellilerin halinden anlamak için vatandaşlarımızın gözlerini göz bandı ile bağlayıp beyaz baston yardımıyla yürümelerini sağlıyoruz. Yine bedensel engelli vatandaşlarımızın tekerlekli sandalyede neler hissettiğini anlayabilmek için sağlıklı vatandaşlarımızı tekerlekli sandalyeye bindiriyoruz. Onlar da bu sayede engellilerimizin yaşadıklarını empati yoluyla anlamaya çalışıyorlar."

Etkinliğe katılanlardan Hakan Özer de göz bandı ile gözleri kapatıldıktan sonra baston yardımıyla bir süre yürüdü.

İlk kez böyle bir empati etkinliğine katıldığını aktaran Özer, "Bu etkinlik sayesinde hakikaten çok farklı duygular hissettim. İnsanın görememesi gerçekten çok büyük bir sıkıntı imiş. Gözlerimde bant varken gerçekten yürüyebilmek çok zormuş. Bu sayede bunu anladım. Engellilerimizin sorunlarına daha çok yer verilmeli diye düşünüyorum." ifadelerini kullandı.

İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Halil Ertaş da farkındalığı artırmak üzere oluşturulan panoya boya ile parmak basıp tekerlekli sandalye kullandı.

AA

Kaynak:Haber Kaynağı

Etiketler :