Emekliyi kayıt dışına itiyorlar

Emekliyi kayıt dışına itiyorlar

SMMMO Başkanı Ahmet İçyer, “Yapılan uygulamayla açlık sınırının altındaki emekli çalışanlar kayıt dışı istihdama zorla yöneltilmek isteniyor” dedi.

Serbest Muhasebeci ve Mali Müşavirler Odası Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet İçyer, 1 Ocak 2007 tarihinde yürürlüğe girecek olan Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu’yla çalışan emeklilerden, kazancının yüzde 33,5'i oranında destek primi kesileceğini söyledi. Konuyla ilgili oda binasında basın toplantısı düzenleyen İçyer, “SGK’dan emekli aylığı almakta olan şirket ortakları, gerçek veya basit usulde gelir vergisi mükellefleri, meslek odalarına kayıtlı bulunan esnaf ve sanatkâr ile serbest meslek sahiplerinin sosyal güvenlik destek primi asgari ücrete bağlanacak” dedi. Uygulamanın yeniden gözden geçirilmesi gerektiğinin altını çizen İçyer, “Aldıkları üç kuruş aylıkla geçinemedikleri için, ilerlemiş yaşlarına rağmen çalışmak zorunda kalan emekliler, çalıştıkları için çok yüksek ‘destek pirimi’ istenmesini anlamakta zorlanıyoruz.  Bu sebeple banka hissesi satıp 2 milyar dolar kazananların, 2 dolar dahi vergi ödemediklerini, 390 bin YTL’ye kadar hazine bonosu faizine hiç vergi olmadığı ülkemizde adil vergi sisteminden bahsedilememektedir” şeklinde ifade etti. Türkiye’de 7.8 milyon emeklinin bulunduğuna dikkat çeken İçyer, konuşmasında şu görüşlere yer verdi: Yeni kanun bu şekilde uygulamaya geçerse emekli çalışanlar çıkış yaparak kayıt dışı istihdamı körükleyecektir. Mükellef olarak vergi veren kesim ve şirket ortağı ise iş terkleri ve ortaklık çıkışları ile muvazaalı, kayıt dışı iş âleminde bulunacaklardır. IMF’nin ‘Emekliden de vergi alın’ önerisi Türkiye’de uygulanamaz. Avrupa ülkelerinde emekli geçinebileceği kadar maaşla refahı sağlanmaktadır. Tekrar çalışma ihtiyacı yoktur. Ülkemizde ise emeklilerimiz açlık sınırının altında maaş almaktadır. Bu sebeple uygulamanın tekrar gözden geçirilmesi gerekir. Memleket