Elektrikli araç satışları ikiye katlandı, şarj yatırımları hızlandı

Elektrikli araç satışları ikiye katlandı, şarj yatırımları hızlandı

Vergi teşviklerinin etkisiyle Türkiye’de elektrikli araç satışları ilk çeyrekte iki katına çıktı. Artan taleple birlikte global markalar üretim planlarını Türkiye’ye kaydırırken, EN YAKIT da 2025 sonuna kadar 500 hızlı şarj istasyonu kurmayı hedefliyor.

Türkiye, son dönemde elektrikli araç pazarında önemli bir dönüşüm sürecinden geçiyor. Vergi teşvikleri ve yeşil enerjiye geçiş süreciyle birlikte elektrikli araç satışları ilk çeyrekte iki katına çıktı. Avrupa’daki otomotiv devleri de bu gelişmeleri yakından takip ederek, Türkiye pazarına özel üretim planları hazırlamaya başladı. Global markaların üretim odağını Türkiye’ye çevirmesi, ülkenin elektrikli araç ekosistemindeki stratejik konumunu daha da pekiştiriyor.

"Elektrikli araçlara ilgi hızla artıyor"

lektrikli araç üreticilerinin Türkiye’ye ilgisinin arttığını belirten EN YAKIT Genel Müdürü Tayfun Şenses, tüketicilerin içten yanmalı motorlara kıyasla daha düşük ÖTV avantajı ile elektrikli araçlara yöneldiğini söyledi.

"Yeşil enerji dönüşümünün de etkisiyle Türkiye’de ciddi bir ivme kazanıldı. Firmalar, bu potansiyeli fark ederek yatırımlarını Türkiye’ye yönlendiriyor" diyen Şenses, sektörün gelişimi açısından bu sürecin kritik önemde olduğunu vurguladı.

500 hızlı şarj istasyonu hedefi

Elektrikli araçlara olan talep arttıkça, altyapı yatırımları da hız kazandı. Türkiye genelinde yaklaşık 250 yüksek hızlı şarj istasyonu ile hizmet verdiklerini belirten Şenses, yıl sonuna kadar bu sayıyı 500’e çıkarmayı hedeflediklerini açıkladı.

Şenses, "Kullanıcı sayısındaki artışla birlikte talepler de çeşitleniyor. Biz de her kullanıcıya özel çözüm sunmak için yatırımlarımızı sürdürüyoruz" diyerek, bu hedefin elektrikli araçların toplum genelinde daha fazla benimsenmesine katkı sağlayacağını belirtti.

Uluslararası teknoloji ortaklıkları yolda

EN YAKIT, yalnızca yurt içinde değil, uluslararası alanda da büyüme hedefleri doğrultusunda adımlar atıyor. Şirketin teknoloji uyumlu iş birliklerine odaklandığını söyleyen Şenses, "Yurt dışında görüştüğümüz firmalarla test süreçlerimiz sürüyor. 'en-ix' teknolojimize uyumlu altyapıya sahip firmalarla iş birliği planlıyoruz" dedi.

Bu ortaklıkların, hem yurt içinde hem de global ölçekte kesintisiz ve hızlı şarj altyapısının kurulmasına katkı sağlayacağı ifade edildi.

Miles&Smiles ile enerjiye mil kazancı

EN YAKIT, kullanıcı memnuniyetini artırmak için kampanyalar da düzenliyor. Türk Hava Yolları'nın Miles&Smiles programı ile yapılan iş birliği kapsamında, kullanıcılar her 1 kWh enerji için 1 mil kazanıyor.

Kampanyaların süreceğini açıklayan Tayfun Şenses, "Enerji alımını yalnızca bir ihtiyaç olmaktan çıkarıp, kullanıcıya avantaj sağlayan bir deneyime dönüştürmek istiyoruz" dedi.

Elektrikli araçlara olan ilginin hızla arttığı Türkiye’de, altyapı yatırımları ve uluslararası iş birlikleriyle bu dönüşüm daha da hızlanacak gibi görünüyor.

Elektrikli araç satışları ikiye katlandı, şarj yatırımları hızlandı

Kaynak:Haber Kaynağı

HABERE YORUM KAT
UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.