Elektriği kim kesiyor?

Elektriği kim kesiyor?

Son günlerde Konya’da yaşanan elektrik kesintileriyle ilgili ‘kesintilerin sorumlusu MEDAŞ değil’ şeklinde açıklama yapan MEDAŞ Genel Müdürü Tevfik Gazel

Uzun süredir yaşanan elektrik kesintileri vatandaşları canından bezdirdi. Son günlerde gece gündüz haberli habersiz yaşanan elektrik kesintilerine MEDAŞ Genel Müdürlüğü’nden açıklama geldi. Genel Müdür Tevfik Gazel yaptığı açıklamada kesintisiz güvenilir ve kaliteli enerji sunabilmek için, işletme bakımı, trafo binalarımızın rutin kontrolleri için ve yer altına alınan bölgelerin enerjilendirilmesi için yılda birkaç kez elektrik kesildiğini belirtiyor. Kamuoyunda oluşan “çok sık kesinti yapılıyor” yargısının yanlış olduğunu vurgulayan Gazel, kesintileri Konya’nın büyüyen ve gelişen sanayi gücüyle doğru orantılı gördüğünü belirtiyor. Yatırımın büyüklüğüne göre hep aynı bölgelerde değil farklı bölgeler de kesintiler yapıldığına dikkat çeken Gazel, “Ulusal Enerji Dağıtım Sistemi'nden meydana gelen enerji kesintileri, hizmetlerimize gölge düşürmekte ve halkımızı mağdur etmektedir. MEDAŞ Genel Müdürlüğü; ülkemizde EÜAŞ tarafından üretilen,TEİAŞ tarafından TEDAŞ'a bağlı şirket  merkezlerine iletilen enerjinin, abonelere dağıtım hizmetini gerçekleştirmektedir. Devlet ile müşteri arasında enerji dağıtımını satışına ve bakımına aracılık yapan bir şirkettir. MEDAŞ'a iletilmeyen enerjinin MEDAŞ dağıtımını ve satışını yapamaz” açıklamasında bulunuyor.


Gazel, MEDAŞ Genel Müdürlüğü olarak, kesintilerin ülke ortalamasında çok düşük seviyede olduğunu hatırlatırken “Bu durum bizi rehavete düşürmüyor” diyor. Gazel’in açıklamalarından sonra Konya’nın enerjisini kesen ana merkez  olarak işaret edilen TEİAŞ 9.Grup Müdürlüğü, TEİAŞ Genel Müdürlüğü, Yük Tevzi İşletme Müdürlüğü’nü arayarak kesintilerin son zamanlarda artmasının nedenlerini öğrenmek istediğimizde gün boyunca ‘yetkililerin toplantıda olduğu’ bilgisine ulaşabildik. Türkiye’nin eğitim, kültür, sanayi alanında öne çıkan şehirleri arasında yer alan Konya’nın nasıl marka şehir olacağı konusu tartışılırken, şehirde görüşlerini aldığımız vatandaşlar konuyu “21. yüzyılda da kesintilerin devam ediyor olması, MEDAŞ’tan başka sorunla ilgilenen şehir yöneticisi yok demek ki” şeklinde değerlendiriyorlar. Memleket