Elazığlılar'dan Çayda Çıra Gecesi
Konya'da yaşayan Elazığlılar 8. Geleneksel Çayda Çıra Gecesi'nde bir araya geldi.
Konya'da yaşayan Elazığlılar 8. Geleneksel Çayda Çıra Gecesi'nde bir araya geldi.
Konevi Kültür Merkezi'nde düzenlenen geceye Vali Osman Aydın, Elazığlılar Kültür ve Yardımlaşma Derneği Başkanı Cemil Bozkurt ve çok sayıda Elazığlı vatandaş katıldı. Gecede konuşan Aydın, Elazığlılar'ın kadirşinas insanlar olduklarını belirterek, "Ben orada 6 yıl görev yaptım. Sadece Çayda Çıra oyunu bile Türkiye'ye çok şey kazandırmış ve dünyada bir çok ödül almış oyunumuzdur. Harputi isminde birçok ilim adamı vardır. Harput 19. yüzyıllarda bir ilim yeriydi. Elazığlı olmaktan gurur duymalısınız. Ben Elazığ'ın doğunun batıya açılan kapısı olduğunu düşünüyorum. Çünkü çok güzel tarihi bir şehrimiz. Derneğin nice 10 yıllara ulaşmasını temenni ediyorum" dedi.
Daha sonra müzik, folklor ve kürsü başı ekipleri izleyenlere oyunlarını sergiledi. iha