Ekmek poşete girecek
Karatay Belediyesi AB hibe desteği aldığı proje kapsamında ekmek fabrikasında ürettiği ekmekleri poşetleyecek
Karatay'da, belediyenin kent için ürettiği ekmekler özel sistemle tek tek poşetlenerek satılacak.
Karatay Belediye Başkanı Mehmet Hançerli yaptığı açıklamada, ekmek üretiminin belediyelerin temel görevi olmadığını ancak, fiyatların aşırı yükselmemesi için ucuz ve kaliteli belediye ekmeği üretimini, bu aşamada kaçınılmaz gördüklerini belirtti.
Hançerli, son derece modern olanaklara sahip Karatay Belediyesi Ekmek Fabrikası'nın günlük 100 bin ekmek üretim kapasitesine sahip olduğunu, ancak, üretimi özel sektörle dengeli götürmek istedikleri için, şimdilik kapasitenin ancak yüzde 60'ını kullandıklarını anlattı. Türkiye'nin "Tahıl Ambarı" kabul edilen Konya'da ekmeğe daha fazla önem verilmesini ve tasarrufu sağlamak amacıyla hazırladıkları projeyi AB hibe desteği de aldığını anlatan Hançerli, "Projemiz kabul edilerek, yaklaşık 100 bin avroluk hibe serbest bırakıldı. Projemiz, ürettiğimiz her ekmeği soğutma işleminin ardından tek tek poşetlemeyi öngörüyor. Bunu, Avrupa'dan ithal edeceğimiz poşetleme cihazıyla yapacağız. Biz de fabrikamıza poşetleme makinesinin monte edilmesi için ihaleyi yaptık. Makinenin üreticisi olan İtalyan firmanın yetkilileriyle belediye uzmanları, fabrikada sistemin kurulum çalışmalarını sürdürüyor. En geç 34 ay içinde, Karatay Belediyesi olarak, Konya kent merkezine verdiğimiz ekmeğin tamamını poşetle sunmaya başlamış olacağız" şeklinde konuştu. aa